Obiekt mostowy nad rzeką Poniatówka w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 832 we wsi Poniatowa zostanie wyremontowany. Stosowny przetarg, w którym oferty będzie można składać do 5 lipca, ogłosił Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Głównym kryterium oceny ofert będzie oczywiście cena.
Droga wojewódzka nr 832 to stosunkowo krótka trasa, przebiegająca w całości w województwie lubelskim. Liczy 17 kilometrów długości i zapewnia połączenie pomiędzy dwoma powiatami: lubelskim i opolskim. DW nr 832 ma swój początek w Krężnicy Okrągłej (połączenie z DW nr 747), kończy się zaś w miejscowości Wola Rudzka (połączenie z DW nr 824). Przebiega przez liczące blisko 9 tys. mieszkańców miasto Poniatowa. Co ciekawe, w gminie Poniatowa oprócz miasta znajduje się wieś o tej samej nazwie.
We wsi Poniatowa DW nr 832 przecina obiektem mostowym rzekę Poniatówkę. Jego stan techniczny wymaga podjęcia prac remontowych. Przetarg w tej sprawie ogłosił Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Zakres prac jest szeroki. Wykonawca zadania w pierwszej kolejności przystąpi do przygotowania terenu, wykonując oznakowanie oraz roboty rozbiórkowe, obejmujące bariery ochronne, nawierzchnię jezdni, warstwę wyrównawczą, skrzydła przyczółka oraz umocnienia stożków, ścieków i schodów skarpowych. Następnie przewidziano realizację robót ziemnych.
OpenStreetMap
Zasadnicza część zamówienia, dotycząca remontu mostu, obejmuje natomiast naprawę uszkodzeń płyty i podpór wraz z reprofilacją i zabezpieczeniem powierzchni betonowych, wbicie grodzic, odtworzenie skrzydeł przyczółka, wykonanie ścianek zaplecznych, naniesienie warstwy nadbetonu zespolonego z istniejącą płytą ustroju nośnego, wykonanie dylatacji w formie uciąglenia nawierzchni, zabezpieczenie izolacją lekką powierzchni betonowych stykających się z gruntem, wykonanie płyt przejściowych, wykonanie izolacji przeciwwodnej ustroju niosącego, wykonanie elementów odwodnienia płyty ustroju niosącego, wykonanie kap gzymsowych oraz montaż desek gzymsowych.
Zamówienie obejmuje ponadto ustawienie krawężników i barier ochronnych, wykonanie punktów pomiarowych, odtworzenie i naprawę umocnień stożków, odtworzenie ścieków i schodów skarpowych, umocnienie skarp przyobiektowych, oczyszczenie i umocnienie terenu, usunięcie wystających ścianek szczelnych drewnianych i pali, odtworzenie skarp cieku, uzupełnienie części rozmytych i uszkodzonych skarp, umocnienie skarp cieku materacem gabionowym pod mostem, odtworzenie i uzupełnienie umocnienia skarp cieku wraz z umocnieniem dna w formie narzutu kamiennego na odpływie i napływie, wykonanie warstw nawierzchni, uzupełnienie poboczy, uzupełnienie, humusowanie i obsianie skarp, korektę niwelety na dojazdach, przełożenie repera oraz odtworzenie oznakowania poziomego.
Podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert będzie cena, za którą potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Maksymalnie 40% punktów będzie mogło zostać przyznanych z uwagi na kryterium udzielonego okresu rękojmi. Minimalny okres, będący warunkiem ważności oferty, wynosi 36 miesięcy i w przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznany. Z drugiej strony nie będzie możliwe zaoferowanie dłuższego okresu niż 60 miesięcy. Oferty będzie można składać do 5 lipca bieżącego roku do godziny 9:00. Dwa kwadranse później zostaną otwarte.