Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Lubelskie: Zima komplikuje budowę mostu w Kamieniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
06-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kurier Lubelski

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubelskie: Zima komplikuje budowę mostu w Kamieniu
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
W Kamieniu w województwie lubelskim trwa realizacja inwestycji wartej 215 mln zł – budowany jest nowy most przez Wisłę. Niestety, wysoki poziom rzeki utrudnia prowadzenie prac, a woda zalała część placu budowy – informuje „Kurier Lubelski”.

Mimo występujących utrudnień, urząd marszałkowski zapewnia, że nie należy się niepokoić, a w środę zgodnie z planem odbędzie się wmurowanie kamienia węgielnego.

Budowa mostu w Kamieniu rozpoczęła się w październiku 2012 roku. Do ubiegłego tygodnia prace były prowadzone równolegle po obu stronach Wisły, jednak odwilż przeszkodziła ekipom budowlanym. Rzeka pokryła około 40 procent powierzchni placu budowy, blokując dostęp do części sprzętów i maszyn.

Wojciech Kołtun, dyrektor kontraktu, wyjaśnia, że wykonano już wszystkie roboty palowe, a do końca marca zakończy się fundamentowanie wszystkich podpór. Obecnie prace są prowadzone jedynie na lubelskim brzegu, gdzie nie dotarła woda. Tu powstają podpory, które posłużą do podtrzymania mostu.

 


Większy widok mapy

Urząd marszałkowski uspokaja, że przy budowie mostów, zalewanie terenu budowy jest normalnym zjawiskiem. – Utrudnienia polegają jedynie na tym, że zamiast trzech maszyn, w tej chwili pracuje jedna. Nie powoduje to jednak znaczących opóźnień – mówi „Kurierowi Lubelskiemu” Beata Górka, rzeczniczka marszałka województwa lubelskiego.

Most w Kamieniu będzie miał ponad 1 km długości i będzie się składać z dziesięciu przęseł utrzymywanych przez 11 podpór. Ponadto, inwestycja przewiduje budowę 1,8 km dróg dojazdowych i serwisowych, których budowa rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.

Przeprawa łącząca województwo lubelskie i mazowieckie pochłonie w sumie 215 mln zł. Inwestycja zyskała unijne dofinansowanie w kwocie 126 mln zł. pozostałą kwotę wyłożą dwa województwa – 66 mln zł lubelskie i 23 mln zł mazowieckie.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5