Rynek Infrastruktury
Mimo występujących utrudnień, urząd marszałkowski zapewnia, że nie należy się niepokoić, a w środę zgodnie z planem odbędzie się wmurowanie kamienia węgielnego.
Budowa mostu w Kamieniu rozpoczęła się w październiku 2012 roku. Do ubiegłego tygodnia prace były prowadzone równolegle po obu stronach Wisły, jednak odwilż przeszkodziła ekipom budowlanym. Rzeka pokryła około 40 procent powierzchni placu budowy, blokując dostęp do części sprzętów i maszyn.
Wojciech Kołtun, dyrektor kontraktu, wyjaśnia, że wykonano już wszystkie roboty palowe, a do końca marca zakończy się fundamentowanie wszystkich podpór. Obecnie prace są prowadzone jedynie na lubelskim brzegu, gdzie nie dotarła woda. Tu powstają podpory, które posłużą do podtrzymania mostu.
Urząd marszałkowski uspokaja, że przy budowie mostów, zalewanie terenu budowy jest normalnym zjawiskiem. – Utrudnienia polegają jedynie na tym, że zamiast trzech maszyn, w tej chwili pracuje jedna. Nie powoduje to jednak znaczących opóźnień – mówi „Kurierowi Lubelskiemu” Beata Górka, rzeczniczka marszałka województwa lubelskiego.
Most w Kamieniu będzie miał ponad 1 km długości i będzie się składać z dziesięciu przęseł utrzymywanych przez 11 podpór. Ponadto, inwestycja przewiduje budowę 1,8 km dróg dojazdowych i serwisowych, których budowa rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.
Przeprawa łącząca województwo lubelskie i mazowieckie pochłonie w sumie 215 mln zł. Inwestycja zyskała unijne dofinansowanie w kwocie 126 mln zł. pozostałą kwotę wyłożą dwa województwa – 66 mln zł lubelskie i 23 mln zł mazowieckie.