Rynek Infrastruktury
Most na Wiśle w Kamieniu istniał krótko, od 1938 do 1939 roku. Zburzony w czasie wojny, zostanie odbudowany dzięki Programowi Rozwój Polski Wschodniej. Cała inwestycja będzie warta ponad 215 mln zł, dofinansowanie wyniesie prawie 126 mln zł. – Zakończenie inwestycji jest planowane na listopad 2014 r. – informuje Beata Górka, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
Nowy most będzie miał kilometr długości. Powstaną kilkusetmetrowe dojazdy do nowej przeprawy. Województwo Lubelskie rozbuduje też kilkadziesiąt kilometrów drogi krajowej nr 747 między Konopnicą a Kamieniem. Na tym odcinku powstaną obwodnice trzech miejscowości: Opola Lubelskiego, Chodla i Bełżyc. Dzięki inwestycjom łatwiej będzie dojechać z województwa lubelskiego do Radomia i Kielc.
Dziś, żeby przeprawić się w tym miejscu przez Wisłę, trzeba albo czekać na prom w pobliskim Solcu nad Wisłą, albo wybrać się w minimum godzinną podróż w górę rzeki do mostu w Annopolu lub w dół Wisły, do Puław. Te dwa mosty, w Annopolu i w Puławach, są od siebie oddalone o 75 km. To najdłuższy odcinek wzdłuż Wisły bez stałej przeprawy.
Przeprawę w Kamieniu buduje konsorcjum trzech firm, w którym liderem jest Energopol – Szczecin. Dokument rozpoczynający budowę podpisali Michał Ziętara z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, przedstawiciele województwa lubelskiego i mazowieckiego, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie, a także reprezentanci wykonawcy.