Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Lubelskie: Wmurowano akt erekcyjny pod budowę mostu w Kamieniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
06-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubelskie: Wmurowano akt erekcyjny pod budowę mostu w Kamieniu
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
Za niecałe dwa lata na Wiśle pojawi się nowy most. 6 lutego 2013 roku wmurowano akt erekcyjny pod jego budowę. Oznacza to, że oficjalnie rozpoczęła się budowa przeprawy, która połączy Lubelszczyznę z Mazowszem. Współfinansuje ją Program Rozwój Polski Wschodniej.

Most na Wiśle w Kamieniu istniał krótko, od 1938 do 1939 roku. Zburzony w czasie wojny, zostanie odbudowany dzięki Programowi Rozwój Polski Wschodniej. Cała inwestycja będzie warta ponad 215 mln zł, dofinansowanie wyniesie prawie 126 mln zł. – Zakończenie inwestycji jest planowane na listopad 2014 r. – informuje Beata Górka, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

 

Nowy most będzie miał kilometr długości. Powstaną kilkusetmetrowe dojazdy do nowej przeprawy. Województwo Lubelskie rozbuduje też kilkadziesiąt kilometrów drogi krajowej nr 747 między Konopnicą a Kamieniem. Na tym odcinku powstaną obwodnice trzech miejscowości: Opola Lubelskiego, Chodla i Bełżyc. Dzięki inwestycjom łatwiej będzie dojechać z województwa lubelskiego do Radomia i Kielc.

Dziś, żeby przeprawić się w tym miejscu przez Wisłę, trzeba albo czekać na prom w pobliskim Solcu nad Wisłą, albo wybrać się w minimum godzinną podróż w górę rzeki do mostu w Annopolu lub w dół Wisły, do Puław. Te dwa mosty, w Annopolu i w Puławach, są od siebie oddalone o 75 km. To najdłuższy odcinek wzdłuż Wisły bez stałej przeprawy.

 

Przeprawę w Kamieniu buduje konsorcjum trzech firm, w którym liderem jest Energopol – Szczecin. Dokument rozpoczynający budowę podpisali Michał Ziętara z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, przedstawiciele województwa lubelskiego i mazowieckiego, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie, a także reprezentanci wykonawcy.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5