Na 13 lipca GDDKiA w Lublinie zaplanowała początek prac przy remoncie nawierzchni mostu przez Wisłę w Annopolu. Roboty będą prowadzone na połowie szerokości jezdni i na trasie zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.
Prace mają się zakończyć 30 września 2015 roku i pochłoną około 1,5 mln zł. Dzięki powstaniu nowej nawierzchni bitumicznej, rozwiążą się problemy z powracającymi co roku uszkodzeniami dotychczasowej nawierzchni cienkowarstwowej.
Nawierzchnia cienkowarstwowa została położona jako rozwiązanie eksperymentalne podczas remontu przeprowadzonego w 2001 roku na przęsłach nurtowych obiekty. Miało to odciążyć konstrukcję obiektu, jednak to rozwiązanie nie sprawdziło się.
Wyświetl większą mapę
Po kilkuletnim okresie użytkowania okazało się, że taki typ nawierzchni odspaja się i wymaga corocznych napraw. Na zlecenie GDDKiA została opracowana ekspertyza techniczna, która przeliczyła wytrzymałość konstrukcji po ułożeniu nawierzchni bitumicznej w miejsce cienkowarstwowej.
Wykonawca opracował projekt, uzyskał wymagane decyzje i przeprowadzi remont przęseł 6-10. Prace będą polegały na usunięciu istniejącej cienkowarstwowej nawierzchni na przęsłach 7-9 wraz ze skorodowanym betonem płyty pomostu, odtworzeniu betonu, ułożeniu warstw izolacyjnych oraz nawierzchni bitumicznej. Prace będą prowadzone połówkami jezdni, by zapewnić przejezdność w ruchu wahadłowym.