Rynek Infrastruktury
Andrzej Gwozda, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie wyjaśnia, że budowa DW-747 została podzielona na siedem odcinków. – Przetargi już się zakończyły i na sześciu już trwają prace budowlane – informuje Gwozda i dodaje, że w poniedziałek wykonawca przejmie obwodnicę Chodla.
Budową obwodnicy zajmie się firma Doren, która zaoferowała za wykonanie zadania kwotę 65 mln zł. Cała DW-747 zaczyna się pod Lublinem i kończy przy nowym moście w Kamieniu. W ciągu drogi powstaną obwodnice Bełżyc, Chodla i Opola Lubelskiego.
Już widać postępy na budowie obwodnic Opola Lubelskiego i Bełżyc. Natomiast na moście gotowe są już fundamenty ośmiu z jedenastu podpór. Do końca roku wykonawca ma przygotować stalową konstrukcję obiektu.
Dzięki nowej drodze wojewódzkiej uda się częściowo odciążyć Lublin od ruchu tranzytowego. Samochody jadące z Warszawy przez Lublin w stronę Rzeszowa będą jechać przez Radom, a potem nowy most. DW-747 ma połączyć DK-19 z DK-9 do Radomia.
Przebudowa drogi wojewódzkiej wraz z budową obwodnic pochłonie 306 mln zł, a 204 mln zł z tej kwoty stanowi dotacja unijna. Z kolei koszt budowy mostu wynosi 215 mln zł, w tym 126 mln zł to środki z UE. Prace na DW-747 powinny zakończyć się do końca 2014 roku.