Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Lubelskie. Przebudowa drogi dużo droższa wskutek waloryzacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Data publikacji:
07-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubelskie. Przebudowa drogi dużo droższa wskutek waloryzacji
Gmina Parczew
Dużo droższa niż pierwotnie planowano okazała się duża inwestycja drogowa realizowana w tym roku w powiecie parczewskim (woj. lubelskie). To skutek waloryzacji.

Chodzi o przebudowę al. Zwycięstwa w Parczewie. Ulica została przebudowana na całej długości ok. 1,1 km, czyli od skrzyżowania z ul. Kościelną do skrzyżowania z ul. 11 Listopada (droga wojewódzka).

Na al. Zwycięstwa kierowcy mają do dyspozycji nową nawierzchnię, miejscami droga została poszerzona. Zakres inwestycji przewidywał także budowę alejek pieszo-rowerowych, przebudowę chodnika, zjazdów czy przejść dla pieszych. Wzdłuż drogi przewidziano budowę zatok postojowych, co znacznie poprawi komfort osób odwiedzających cmentarz lub stadion MOSiR.

Inwestycja zakładała też przebudowę liczącego ponad dwa kilometry długości fragmentu drogi numer 1601L. Chodzi o ul. Lipową w Parczewie oraz drogę we wsi Wierzbówka. Nawierzchnia została poszerzona, przebudowane zostały skrzyżowania oraz zjazdy.

Zakres zadania przewidywał także przebudowę odcinka drogi w Jasionce. Chodzi o wzmocnienie istniejącej nawierzchni, miejscowe – poszerzenie drogi oraz przebudowę skrzyżowań.

Przebudową dróg zajmowało się Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lubartowa, które zaproponowało najmniej, bo 23,9 mln zł. Wszystkie oferty przetargowe przekraczały zarezerwowaną przez samorząd powiatu parczewskiego kwotę ok. 23,5 mln zł brutto. Urzędnicy mieli dwie możliwości: dołożyć brakujące pieniądze albo unieważnić przetarg i ogłosić kolejny. Wybrali pierwszą opcję i zamówienie trafiło do firmy z Lubartowa.

Inwestycja będzie jednak sporo droższa niż pierwotnie planowano. - Wynagrodzenie wykonawcy z tytułu realizacji robót związanych z przebudową odcinków dróg powiatowych nr 1636L, nr 1601L i nr 1604L na terenie miasta i gminy Parczew pierwotnie określone zostało na kwotę 23 mln 888 tys. zł. W wyniku waloryzacji wartość wynagrodzenia wzrosła do kwoty 25 mln zł - informuje Marcin Dębek, kierownik Wydziału Architektury i Inwestycji Starostwa Powiatowego w Parczewie. Oznacza to większy wydatek dla samorządu powiatu parczewskiego.

Podstawą zmiany wynagrodzenia był wniosek o podwyższenie wynagrodzenia złożony przez wykonawcę w związku z zawartymi w umowach tzw. klauzulami waloryzacyjnymi.

- Obowiązujące przepisy nakazują zamawiającemu zawrzeć w umowach w sprawie zamówienia publicznego postanowienia dotyczące zmian zasad wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Obowiązek zawierania w umowach postanowienia dotyczącego zmian zasad wynagrodzenia należnego wykonawcy ma charakter bezwzględny, a więc nie możemy się z tego obowiązku zwolnić - wyjaśnia Dębek
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kaptur (Polbud Pomorze): Waloryzacja nie powinna obciążać wykonawców

Biznes i przemysł

Kaptur (Polbud Pomorze): Waloryzacja nie powinna obciążać wykonawców

Elżbieta Pałys, współpraca Mikołaj Kobryński 19 lipca 2024

Multiconsult Polska: Projektanci poza waloryzacją

Biznes i przemysł

Multiconsult Polska: Projektanci poza waloryzacją

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 22 maja 2024

Branża apeluje do ministra infrastruktury o waloryzację

Polityka i prawo

Branża apeluje do ministra infrastruktury o waloryzację

Mikołaj Kobryński 09 sierpnia 2023

GDDKiA o mechanizmie waloryzacyjnym

Polityka i prawo

GDDKiA o mechanizmie waloryzacyjnym

Mikołaj Kobryński 09 sierpnia 2023

Furgalski: „Mała waloryzacja” kontraktów kolejowych to ochłap

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kaptur (Polbud Pomorze): Waloryzacja nie powinna obciążać wykonawców

Biznes i przemysł

Kaptur (Polbud Pomorze): Waloryzacja nie powinna obciążać wykonawców

Elżbieta Pałys, współpraca Mikołaj Kobryński 19 lipca 2024

Multiconsult Polska: Projektanci poza waloryzacją

Biznes i przemysł

Multiconsult Polska: Projektanci poza waloryzacją

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 22 maja 2024

Branża apeluje do ministra infrastruktury o waloryzację

Polityka i prawo

Branża apeluje do ministra infrastruktury o waloryzację

Mikołaj Kobryński 09 sierpnia 2023

GDDKiA o mechanizmie waloryzacyjnym

Polityka i prawo

GDDKiA o mechanizmie waloryzacyjnym

Mikołaj Kobryński 09 sierpnia 2023

Furgalski: „Mała waloryzacja” kontraktów kolejowych to ochłap

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5