Rynek Infrastruktury
W ostatnich dniach rozpoczęły się prace związane budową dróg technicznych, które wymagały między innymi zdjęcie wierzchniej warstwy gruntu (humusu). Do połowy października zgodnie z uwarunkowaniami środowiskowymi te roboty nie mogły być prowadzone.
– Organizujemy też plac budowy – mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w irmie Gotowski, Paweł Pietraszak. – Musi on gwarantować bezpieczną pracę, która jest jedną z naszych podstawowych zasad w każdym miejscu – zaznacza.
Firma rozpoczyna także przygotowania do wykonania fundamentów pod pierwsze podpory. Będą one opierały się na żelbetowych palach o półtorametrowej średnicy. Dopiero na tak przygotowanym terenie można będzie przystąpić do budowy filarów i przyczółków. W Bydgoszczy natomiast trwają przygotowania do wytworzenia konstrukcji stalowej.
Obiekt w Kamieniu będzie miał 1026 metrów długości i blisko 20 metrów szerokości. Konstrukcja będzie składała się z 10 przęseł. Most będzie konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.
Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Zadanie wykonuje konsorcjum w składzie Energopol Szczecin, Gotowski i Mostmar.