Rynek Infrastruktury
Jak mówi Paweł Pietraszak, dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, obecnie trwa umacnianie wykopów pod przyczółki i fundamenty ściankami szczelnymi. – Trwają też roboty palowe – dodaje.
Palownica służąca do drążenia otworów w gruncie i formowania w nim pali wwierca się w grunt nawet na głębokość 18,5 m. następnie wydrążone otwory są wypełniane zbrojnym betonem. Tak przygotowane podłoże jest gotowe do tego, by powstały na nim solidne fundamenty. Takie roboty mogą być wykonywane nawet przy kilkustopniowym mrozie.
Most między miejscowością Kamień w województwie lubelskim i Solcem nad Wisłą na Mazowszu będzie miał ponad 1 km długości i będzie to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Drów Wojewódzkich w Lublinie.
Obiekt na Wiśle powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która ma być wygodnym połączeniem między Lublinem, Radomiem i Kielcami. Zgodnie z umową prace przy budowie przeprawy mają zakończyć się do grudnia przyszłego roku. Wartość kontraktu to 209 mln zł.
W sumie most w Kamieniu będzie miał 1026,6 m długości i 19,9 m szerokości. Na zlecenie ZDW w Lublinie inwestycję wykonuje konsorcjum firm Energopol-Szczecin, Gotowski i Mostmar.