Rynek Infrastruktury
Przetarg został już rozstrzygnięty przez urząd marszałkowski, a prace ma wykonać firma Energopol. Inwestycja pochłonie 209 mln zł. Na początku lipca wynik przetargu został oprotestowany, a firma Bilfinger Berger stwierdziła, że wybrany wykonawca nie spełnia warunków zawartych w ogłoszeniu.
Warunkiem zdobycia zamówienia było wykonanie w przeszłości przez oferenta przynajmniej 400-metrowej przeprawy. Z kolei według Bilfingera Energopol wykonał obiekt o 3 m krótszy. Krajowa Izba Odwoławcza postanowiła oddalić skargę.
Obecnie dokumentacja została przekazana do Urzędu Zamówień Publicznych i po jej sprawdzeniu zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Protest firmy Bilfinger Berger nie wpłynie na tempro prac, które i tak mogą rozpocząć się we wrześniu.
Władze województwa przygotowywały się do budowy mostu od kilku lat. Już w 2007 roku inwestycję wpisano na listę unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. Nowa przeprawa powstanie w Kamieniu 60 km od Lublina i połączy województwo lubelskie z mazowieckim i dalej ze świętokrzyskim.
W ramach przedsięwzięcia powstanie most oraz 800-metrowa droga dojazdowa, która będzie łączyć się z istniejącą drogą wojewódzką nr 747. Obecnie ta trasa prowadzi do Iłży przez Opole Lubelskie, Chodel i Bełżyce do Konopnicy pod Lublinem.
Budowa mostu będzie kosztować około 209 mln zł. Województwo mazowieckie obiecało, że dołoży do inwestycji 50 mln zł, jednak do tej pory nie wpłacono żadnej kwoty. Z kolei Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przeznaczyło na budowę 70 mln zł.