Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubelskie: Budowa mostu w Kamieniu może startować

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubelskie: Budowa mostu w Kamieniu może startować
fot. Gotowski
Ponad 1000 metrów długości, blisko 20 metrów szerokości i 10 przęseł. Tak będzie wyglądał kolejny nowy most na Wiśle w Kamieniu, który połączy Mazowsze z Lubelszczyzną. Plac budowy już przekazany, wkrótce ruszają prace.

Budowa mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Most powstanie w ciągu DW-747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Istniejące najbliższe przeprawy w Puławach i Annopolu dzieli 75 kilometrów. Przetarg na budowę nowego mostu w Kamieniu został ogłoszony w marcu. Rywalizację o kontrakt wygrało konsorcjum firm: Energopol Szczecin, Gotowski i Mostmar.

 

– Most będzie miał 1026 metrów długości i blisko 20 metrów szerokości – mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak. Konstrukcja będzie składała się z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła będą liczyły 80 metrów, a osiem przęseł w środku konstrukcji będzie miała długość 108 metrów.

 


Większy widok mapy

 

Na moście zmieszczą się 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra, 2 pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra, ścieżka rowerowa o szerokości 4 metrów i 1,5-metrowy chodnik. Most będzie konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą. Elementy stalowe powstaną w naszym zakładzie konstrukcji stalowych w Bydgoszczy. Dużym wyzwaniem będzie więc nie tylko montaż kolejnych przęseł, ale także transport niezbędnych części i materiałów na plac budowy.

 

Wraz z mostem powstaną również drogi dojazdowe do wałów przeciwpowodziowych, zatoka autobusowa, punkt do ważenia i kontroli pojazdów, stacje meteorologiczne wraz z tablicami zmiennej treści, przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne. Prace rozpoczną się od robót palowych. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5