Rynek Infrastruktury
Budowa mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Most powstanie w ciągu DW-747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Istniejące najbliższe przeprawy w Puławach i Annopolu dzieli 75 kilometrów. Przetarg na budowę nowego mostu w Kamieniu został ogłoszony w marcu. Rywalizację o kontrakt wygrało konsorcjum firm: Energopol Szczecin, Gotowski i Mostmar.
– Most będzie miał 1026 metrów długości i blisko 20 metrów szerokości – mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak. Konstrukcja będzie składała się z 10 przęseł. Dwa szczytowe przęsła będą liczyły 80 metrów, a osiem przęseł w środku konstrukcji będzie miała długość 108 metrów.
Na moście zmieszczą się 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra, 2 pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra, ścieżka rowerowa o szerokości 4 metrów i 1,5-metrowy chodnik. Most będzie konstrukcją stalową (skrzyniową) z żelbetową płytą współpracującą. Elementy stalowe powstaną w naszym zakładzie konstrukcji stalowych w Bydgoszczy. Dużym wyzwaniem będzie więc nie tylko montaż kolejnych przęseł, ale także transport niezbędnych części i materiałów na plac budowy.
Wraz z mostem powstaną również drogi dojazdowe do wałów przeciwpowodziowych, zatoka autobusowa, punkt do ważenia i kontroli pojazdów, stacje meteorologiczne wraz z tablicami zmiennej treści, przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne. Prace rozpoczną się od robót palowych. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.