Rynek Infrastruktury
Wśród firm, które złożyły oferty znalazł się Budimex, Strabag i Bilfinger Berger. Najtańsza oferta ma wartość 209 mln zł i jest o 60 mln niższa od początkowo szacowanych kosztów oraz o 11 mln zł poniżej kosztorysu inwestorskiego. Z kolei najdroższa wyniosła 306 mln zł.
Jak mówi „Kurierowi Lubelskiemu” Beata Górka, rzeczniczka prasowa marszałka województwa, wykonawca zostanie wyłoniony za miesiąc. Jeżeli po rozstrzygnięciu przetargu nie zaprotestują przegrani wykonawcy, budowa mostu będzie mogła się rozpocząć w wakacje.
Nowa przeprawa przez Wisłę powinna być gotowa do końca 2014 roku. Dzięki niej mieszkańcy lubelskiego Kamienia przejadą do mazowieckiego Solca bez konieczności podróżowania do Annopola, czy Puław. Będzie to także alternatywne połączenie dla mieszkańców województwa lubelskiego z Radomiem, Łodzia, Warszawą i Kielcami.
Poza mostem w ramach inwestycji zostanie rozbudowana droga wojewódzka nr 747. Będzie można nią dotrzeć do przeprawy przez Konopnicę, Bełżyce i Opole Lubelskie. Powstaną także obwodnice Opola, Chodla i Bełżyc. Koszt budowy drogi to 470 mln zł.