Poziom zaawansowania robót budowlanych na powstającej wschodniej obwodnicy Bełchatowa przekroczył 60 proc. Samorząd województwa zapowiada, że największa w jego historii inwestycja drogowa zostanie sfinalizowana w 2025 r. Prace toczą się zatem zgodnie z harmonogramem.
W 2023 r. rozpoczęły się prace budowlane na trasie nowej wschodniej obwodnicy Bełchatowa. Ma ona stać się częścią drogi wojewódzkiej nr 484 Buczek – Kamieńsk, co w założeniach regionu pozwoli na wyprowadzenie ciężkiego ruchu tranzytowego z centrum miasta. Zgodnie z informacjami przekazanymi właśnie przez inwestora zadanie, które realizuje konsorcjum Banimex – Duna Aszfolt, toczy się zgodnie z harmonogramem.
Prace sukcesywnie postępują naprzód
– Widać już jezdnię wschodniej obwodnicy, na ukończeniu są prace ziemne – mówi Iwona Renata Zatorska-Sytyk, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Pod koniec 2024 r. prace koncentrowały się na wykonaniu warstw konstrukcyjnych oraz na branży brukarskiej. Poza samą DW-484 w nowym przebiegu roboty rozpoczęły się także na drogach poprzecznych: Świętojańskiej, Południowej i Piotrkowskiej.
– Trwają też prace na obiektach mostowych i przepustach w ciągu trasy głównej oraz te związane z budową kanalizacji deszczowej i odwodnienia. Gotowe są już ustroje nośne dwóch wiaduktów w ciągu obwodnicy: nad ulicami Piotrkowską i Górną – opisuje przedstawicielka ZDW. Dodaje, że przed wykonawcą jest usypanie poboczy z kruszywa. Samorząd regionalny ocenił zaś zaawansowanie robót według stanu na koniec 2024 r. na ponad 60 proc.
Mniej niż rok do zakończenia budowy
Kolejne miesiące mają przynieść m.in. początek budowy trzech rond: na skrzyżowaniu z Radomszczańską i Świętojańską, na obszarze leśnym i na przecięciu z ul. Czyżewskiego. – Kontynuowane będzie też układanie warstw bitumicznych – zapowiada Wydział Mediów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Do zrealizowania pozostało też np. wzmocnienie skarp, ustawienie ekranów akustycznych czy wybudowanie drogi rowerowej (na razie rozpoczęto jedynie roboty konstrukcyjne w jej pasie).
– Koniec robót planowany jest późną jesienią 2025 r. – wskazuje UMWŁ. Na razie nie ma więc zmian względem pierwotnych założeń. Region liczy, że inwestycja przyczyni się nie tylko do podniesienia poziomu bezpieczeństwa i komfortu życia bełchatowian, ale też do zwiększenia atrakcyjności terenów położonych wzdłuż powstającej obwodnicy. Mogłyby one zostać zagospodarowane jako przestrzenie przemysłowe czy magazynowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.