fot. Jarosław Kruk, lic. CC BY-SA 3.0Żarnów, okolice skrzyżowania DK-74 z DW-726
Planowana jest rozbudowa jednej z najważniejszych dróg we wschodniej części regionu łódzkiego. Jednym z najważniejszych elementów inwestycji ma być powstanie infrastruktury pieszej w licznych miejscowościach, przez które przebiega trasa łącząca Rawę Mazowiecką i Opoczno z Żarnowem. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie ruszą prace – zależy to m.in. od możliwości finansowych łódzkiego ZDW.
Łódzki ZDW rozpoczął proces konsultacji społecznych dotyczących remontu drogi wojewódzkiej nr 726 Rawa Mazowiecka – Żarnów na jej odcinku przebiegającym przez gminy Opoczno, Białaczów i Żarnów. – Rozbudowa ma objąć ok. 17 km drogi – mówi Marcin Nowicki, kierownik Zespołu ds. Informacyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Fragment przeznaczony do remontu zaczyna się na moście na Drzewiczce w Opocznie, a kończy w węźle z DK-74 w Żarnowie.
Najprawdopodobniej inwestycja będzie podzielona na etapy
– Planowana jest pełna rozbudowa drogi służąca nadaniu jej parametrów klasy technicznej G – zapowiada nasz rozmówca. Mówi, że w ramach inwestycji założona jest rozbudowa jedni, budowa ścieżek rowerowych i chodników, a także zatok autobusowych. Rozbudowany ma zostać również układ odwodnieniowy.
Obecnie trwają prace koncepcyjne dotyczące przedsięwzięcia. Później uzyskana zostanie decyzja środowiskowa. Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy przeprowadzone zostaną same prace budowlane. – Harmonogram realizacji zależeć będzie od środków, jakimi będziemy dysponować w kolejnych latach – mówi Marcin Nowicki. Dodaje, że w związku z relatywnie dużą długością odcinka przeznaczonego do przebudowy prawdopodobny jest podział zadania na etapy.
Dużym problemem jest brak infrastruktury pieszej
Inwestycja będzie miała duże znaczenie dla komunikacji we wschodniej części województwa, bo DW-726 stanowi tam podstawowy ciąg komunikacyjny w układzie północ – południe. Łączy też drogę S8 z DK-74. – Natężenie ruchu wegług GPR 2015 wyniosło ok. 3,2 tys. pojazdów na dobę, co jest wartością przeciętną w sieci dróg wojewódzkich naszego regionu – stwierdza przedstawiciel łódzkiego ZDW. Dodaje on, że trasa przebiega w dużej mierze przez tereny zabudowane, na których brakuje chodników, ścieżek rowerowych i zatok. – Brak właściwego wyposażenia negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu – ocenia.
– Odcinkowo problematyczna jest również geometria drogi – zaznacza. Wśród miejsc, w których nie ma zapewnionego odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i płynności ruchu, Marcin Nowicki wymienia skrzyżowanie Waryuńskiego/Kolberga/Bończy w Opocznie, Hubala/Waryńskiego/Mieszka I oraz przejścia piesze przez Miedzną i Drewnianą w tym samym mieście, a także skrzyżowanie przy szkole w Ogonowicach, skrzyżowanie w Trojanowicach i węzeł z DK-74 w Żarnowie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.