fot. Google MapsDroga wojewódzka nr 784, Ciężkowice
Region łódzki zaprezentował uchwalony niedawno budżet na rok 2024. Założono w nim rozpoczęcie kilku inwestycji drogowych. Najważniejsze z nich dotyczą tras, które w ostatnich latach nie doczekały się większych przedsięwzięć realizowanych przez ZDW.
Marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber opisał uchwalony niedawno przez radnych budżet na rok 2024 w samych superlatywach. Dokument zakłada m.in. rekordowe wpływy z PIT i CIT, co pozwoliło na zwiększenie wydatków w większości obszarów. Jednym z najważniejszych zadań, jakie stawia przed sobą samorząd, jest kontynuacja walki z wykluczeniem komunikacyjnym. Oprócz zamawiania usług autobusowego i kolejowego transportu publicznego realizacji tej idei mają sprzyjać remonty dróg wojewódzkich, w tym na odcinkach prowadzących do mniejszych miejscowości.
Spore środki na poprawę bezpieczeństwa
Kontynuowane mają być zgodnie z planem wszystkie rozpoczęte w 2023 r. i wcześniej inwestycje. Równocześnie zaplanowane zostały kolejne prace, wśród których jako trzy najważniejsze województwo wskazuje przebudowy krótkich odcinków dróg niebiegnących do stolicy regionu. – Będziemy też inwestowali w poprawę bezpieczeństwa na drogach, na co przeznaczamy 55 mln zł – wskazuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Pierwszym planowanym do rozbudowy odcinkiem jest droga wojewódzka nr 784 na terenie Ciężkowic. – Prace będą kosztować 19 mln zł – informuje UMWŁ. Trasa łączy województwa łódzkie (Radomsko) i śląskie (Św. Anna). W ostatnich latach ZDW wyremontował ok. 2,7 km tej drogi w pobliżu granicy administracyjnej regionów.
Inwestycje na trasach międzywojewódzkich
Do rozbudowy przewidziano także drogę wojewódzką nr 742. Za ok. 15 mln zł zrealizowane mają zostać prace na terenie wsi Bąkowa Góra. Również w tym przypadku mówimy o trasie międzyregionalnej, bo spina ona krajową „dwunastkę” w Przygłowie z DK-78 w Nagłowicach w woj. świętokrzyskim. Inny fragment tego ciągu doczeka się wymiany nawierzchni. W listopadzie 2023 r. UMWŁ zapowiedział bowiem remont 4-kilometrowego odcinka z wykorzystaniem środków z rządowego programu Polski Ład.
Również DW-583 to trasa wlotowa do regionu łódzkiego, tym razem z administracyjnego Mazowsza. Ma ona zostać rozbudowana pomiędzy Żychlinem a granicą województw. Pochłonie to ok. 18 mln zł. Niedawno zakończyła się budowa ronda w Dobrzelinie na tej samej trasie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.