Zgodnie z planem zakończyła się budowa nowego wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 715 w Koluszkach. Zastąpił on stary obiekt, którego remont był zdaniem zarządcy nieopłacalny. Przeprawa łączy części miasta leżące po obu stronach ważnej i cechującej się dużym natężeniem ruchu linii kolejowej.
W 2022 r. rozpoczęła się budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi w leżących na wschód od Łodzi Koluszkach. Zgodnie z założeniami tę ważną dla miasta inwestycję udało się zakończyć w grudniu i kilka dni przed Nowym Rokiem z obiektu skorzystali pierwsi kierowcy. Oddanie do użytku przeprawy zakończyło okres objazdów na drodze wojewódzkiej nr 715 Brzeziny – Koluszki – Ujazd.
– To kolejna inwestycja wojewódzka, którą możemy położyć po stronie zrealizowanych obietnic – skomentował Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Podkreślał nowoczesny charakter konstrukcji i dużą rolę obiektu w komunikacji w regionie, ale i wewnątrz Koluszek. W jego opinii nowa przeprawa jest nie tylko bezpieczniejsza, ale także bardziej komfortowa dla kierujących niż obiekt, który zastąpiła. Zadanie zrealizowano bez opóźnień
Wykonawcą inwestycji była firma Primost Południe z Będzina, która zawarła umowę z Zarządem Dróg Wojewódzkich w lipcu 2021 r. Zadaniem firmy było nie tylko zbudowanie nowej konstrukcji, ale też wcześniejsze wyburzenie starej. Zdaniem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego tempo robót było bardzo dobre. – Półtora roku temu wydawało się czymś niemożliwym, by w tak krótkim czasie powstał taki wiadukt – stwierdził Schreiber.
Marszałek przekonywał przy tym, że dotrzymanie terminu nie byłoby możliwe bez pomocy ze strony rządu Prawa i Sprawiedliwości – polityk jest zresztą związany z tą partią. Wartość prac to ok. 28 mln zł, z czego 11 mln zł pochodzi z budżetu państwa. Pozostałą część środków wyłożyło województwo. Należy jednak zauważyć, że fakt dotacji centralnej nie wpłynął bezpośrednio na sam przebieg realizacji przedsięwzięcia, trudno jest więc wyciągać wnioski o braku możliwości przeprowadzenia robót w przypadku finansowania ich z innych źródeł.
Marszałek z PiS chwali rząd za dotowanie inwestycji drogowych
Stary wiadukt został wybudowany w latach 70. zeszłego stulecia i znajdował się już w bardzo złym stanie technicznym. Jak wskazały służby prasowe marszałka, jego kondycja zagrażała bezpieczeństwu ruchu kolejowego, bo występowało ryzyko odpadania fragmentów konstrukcji na tory. Rozbiórka rozpoczęła się w 2021 r. Łódzki samorząd podkreśla, że prace były kontynuowane pomimo pewnych komplikacji wynikłych w czasie prowadzenia inwestycji, a także znaczących okoliczności zewnętrznych, w tym wybuchu wojny na Ukrainie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.