Dziś, 14 września, łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę z wykonawcą autostrady A1 na odcinku od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko. Trasa liczy, ponad 16 km, a zrealizuje go konsorcjum, którego liderem jest firma Strabag za niamel 600 mln zł.
Przedostatni kontrakt
Podpisana dziś umowa przewiduje budowę 16,72 km drogi w klasie A. Dokładna wartość kontraktu to 573,143 mln zł. Zadanie zostaje powierzone konsorcjum firm Strabag i Budimex.
Inwestycja jest prowadzona w formule „projektuj i buduj”. Oznacza to, że zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu budowlanego, otrzymanie zezwolenia na prowadzenie prac, budowa infrastruktury oraz uzyskanie pozwolenia na jej użytkowanie.
Została jedna umowa
Budowa tego odcinka jest częścią przetargu dotyczącego realizacji ostatniego nieistniejącego fragmentu autostrady A1 w województwie łódzkim. Liczy on ok. 66 km i został podzielona na cztery części realizacyjne. Dwa z czterech kontraktów zostały już podpisane.
Trasę między Tuszynem a Bełchatowem
realizuje konsorcjum firm Budimex i Strabag, a wartość zawartej umowy opiewa na 478,8 mln zł (ok.16 km). Z kolei odcinek między Radomskiem a granicą województw łódzkiego i śląskiego
buduje Intercor, który za swoje prace otrzyma wynagrodzenie w wysokości 338,25 mln zł (ok.7 km).
W tej chwili jedyną nieistniejącą częścią A1 w województwie łódzkim, na który jeszcze nie podpisano umowy jest trasa miedzy Bełchatowem a Kamieńskiem o długości ok. 24 km.
Najkorzystniejszą ofertę na jego realizację złożyło konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud, a jej wartość to 678,047 mln zł.
Równolegle prowadzone jest przedsięwzięcie dotyczące budowy ostatniego nieistniejącego fragmentu A1 w województwie śląskim. Umowę na jego realizację w lipcu br.
podpisała firma Polaqua, a jej wartość to 596,5 mln zł. Prowadzi on od węzła Częstochowa Północ (Rząsawa) do granicy województw śląskiego i łódzkiego.
Finał budowy całej A1
W ogólności, po ukończeniu projektowania i budowy tych wszystkich fragmentów A1 cała autostrada łącząca północ z południową granicą Polski będzie gotowa. Ma to nastąpić w 2022 roku.