fot. Warszawska róg Szerokiej w Tomaszowie Mazowieckim, w województwie łódzkim, lic. CC0Fragment DW-713
Od najbliższego wtorku jadący z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będą musieli korzystać z objazdu przez Koluszki. ZDW zamyka bowiem przebudowywany fragment DW-713. Wyłączenie z ruchu ma znacznie przyspieszyć modernizację tej ważnej dla systemu komunikacyjnego regionu drogi.
Latem tego roku łódzki ZDW rozpoczął przebudowę kolejnego odcinka drogi wojewódzkiej nr 713. Trasa ta łączy DK-14 w Łodzi z DK-12 w Januszewicach koło Opoczna. Ma ona bardzo duże znaczenie dla komunikacji w regionie, bo łączy stolicę województwa z dwoma miastami powiatowymi: Tomaszowem Mazowieckim i Opocznem. Pozwala także na dojazd do A1, S8 i DK-12. O randze połączenia świadczy jego popularność: z odcinka Ujazd – Tomaszów Mazowiecki korzysta średnio ok. 11 tys. pojazdów na dobę.
Objazdem po A1
Za kilka dni rozpocznie się kolejny etap inwestycji. – Na 26 listopada (wtorek) planowane jest zamknięcie odcinka od miejscowości Karpin do miejscowości Ujazd – zapowiada Marcin Nowicki, kierownik Zespołu ds. Informacyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Kierowcy pojadą kilkoma trasami objazdowymi.
Dla kierunku z Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna do Łodzi przejazd wyznaczony został z Ujazdu kolejno drogami nr 715 przez Budziszewice, Koluszki i Brzeziny do DK-72, a następnie drogą krajową do A1 i dalej autostradą do węzła Łódź-Górna. Samochody jadące w przeciwnym kierunku zjadą natomiast z DK-12 w Koluszkach. Pojazdy o masie do 3,5 tony będą mogły pojechać też z Łodzi do Karpina, a dalej przez Borową, Kaletnik i Różycę (DW-716) do Koluszek, a dalej po DW-715 przez Budziszewice do Ujazdu.
Zamknięcie przyspieszy prace remontowe
– Zamknięcie nie dotyczy ronda na skrzyżowaniu DW-713 z DW-716 w Rokicinach-Kolonii w relacji Koluszki – Piotrków Trybunalski – podkreśla Marcin Nowicki. Po remontowanym odcinku DW-713 nadal jeździć będą pojazdy transportu zbiorowego i samochody realizujące wjazdy docelowe.
– Zamknięcie dla ruchu wspomnianego odcinka pozwoli na realizację robót całą szerokością jezdni, a co za tym idzie – przyśpieszy prace – tłumaczy przedstawiciel ZDW. Mówi także, że prowadzenie robót bez wyłączenia ruchu byłoby trudne z uwagi na liczne kolizje z infrastrukturą podziemną. – Na odcinku tym występują też obiekty mostowe – dodaje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.