Pierwszy odcinek przedłużenia Trasy Górna został oddany do użytku. Jest to odcinek DW-714, wybudowany na terenie gminy Brójce przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Do ukończenia dojazdu do autostrady A1 brakuje wciąż odcinka miejskiego, który ma zostać oddany do użytku w listopadzie.
Inwestycja została oddana do użytku nieco przed terminem (na etapie przetargu
przewidywano ukończenie odcinka wojewódzkiego w sierpniu 2023 r.). Samorząd miejski oraz wojewódzki postanowiły realizować inwestycję w partnerstwie: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wziął odpowiedzialność za 2,3-kilometrowy odcinek od węzła na A1 do nowego ronda na granicy Łodzi i gminy Brójce, a Urząd Miasta Łodzi – za fragment prowadzący dalej do węzła na skrzyżowaniu al. Bartoszewskiego i ul. Rzgowskiej (ok. 5 km). Jego ukończenie zaplanowano na listopad, ale
pierwsza część ma być przejezdna już w sierpniu. Według władz Łodzi prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Inaczej, niż w przypadku części miejskiej, ZDW nie budował drogi w nowym śladzie, lecz gruntownie zmodernizował istniejącą wcześniej drogę powiatową. – Rozbudowaliśmy 5 skrzyżowań, powstały ponad 2 km ścieżki rowerowej z dopuszczonym ruchem pieszych, 1 km chodników samodzielnych i prowadzonych bezpośrednio przy jezdni, 2 przejścia dla płazów pod koroną drogi [oraz] nowy most na rzece Ner – wylicza ZDW w komunikacie prasowym. Oprócz tego na wojewódzkim odcinku wybudowano 6 zatok autobusowych, 2,1 km kanalizacji deszczowej, 1,3 km rowów drogowych, 91 słupów oświetleniowych i 10 przejść dla pieszych z ułatwieniami dla osób niepełnosprawnych.
Wykonawcą inwestycji wojewódzkiej był Budimex. Na odcinku miejskim prace prowadzi Strabag. Większość kosztów budowy ZDW (ok. 30 mln zł) pokryją środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego 2014 – 2020 (19 mln zł). Inwestor otrzymał też skromną dotację z budżetu państwa (2 mln zł). Miejska część inwestycji kosztuje 128,5 mln zł, z czego blisko połowę (62,4 mln zł) pokryją środki unijne z, a 12,5 mln zł – dotacja budżetowa.