Zbliża się finał dwóch zainaugurowanych w 2020 r. przebudów dróg wojewódzkich: nr 726 na odcinku 1 km i nr 483 na nieco dłuższym, bo pięciokilometrowym dystansie. Łódzki ZDW położył nacisk m.in. na bezpieczeństwo pieszych. Pełne efekty inwestycji będą widoczne w ciągu najbliższych miesięcy.
Pod koniec 2019 r. – jeszcze przed rozstrzygnięciem odpowiedniego przetargu –
łódzki ZDW poinformował, że prace na drodze wojewódzkiej nr 726 we wsi Liciążna w gminie Inowłódz zostaną przeprowadzone w 2020 r. Trasa prowadząca z Rawy Mazowieckiej do Żarnowa zapewnia m.in. dojazd z mniejszych miejscowości powiatu tomaszowskiego do Opoczna czy do ekspresówki S8. Prace objęły niespełna kilometrowy fragment DW-726.
Zwiększone bezpieczeństwo pieszych na trasie z Rawy Maz. do Opoczna Inwestycja wciąż jest jednak prowadzona. Zarządca drogi zapewnia przy tym, że jest ona już w końcowej fazie, a w marcu zaawansowanie robót oceniono na 90 proc. Trwają przygotowania do położenia warstwy ściernej nawierzchni, kończą się natomiast prace brukarskie. – Ruch został przełożony na nowy, docelowy obiekt inżynierski – mówi Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
Podobnie jak w przypadku wielu innych inwestycji prowadzonych przez ZDW w ostatnim czasie, spory nacisk położono na infrastrukturę pieszą: w ramach umowy budowany jest nowy chodnik. Wartość kontraktu z wykonawcą (8,7 mln zł) jest nieco niższa niż przewidywana przed ogłoszeniem przetargu (ponad 10 mln zł).
Ostatnie prace na międzyregionalnej trasie do Częstochowy Podobny, bo oceniony na 85 proc. stopień zaawansowania robót osiągnięto na przebudowywanym pięciokilometrowym odcinku DW-483 Łask – Częstochowa pomiędzy Bogumiłowicami a Strzelcami. To jedna z najważniejszych dróg wojewódzkich, która w pewnym stopniu stanowi także alternatywę dla autostrady A1, komunikując zachód regionu z północną częścią województwa śląskiego. Niedługo po starcie inwestycji
zarządca drogi szacował, że potrwa ona do września 2021 r. Warte 31,5 mln zł prace toczą się więc planowo.
Niebawem kładziona będzie warstwa ścierna, kończą się prace brukarskie. Trwa ustawianie oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzone są nasadzenia. – Ta inwestycja tocząca się na terenie powiatu pajęczańskiego jest już na ukończeniu – podsumowuje Marcin Nowicki.