Obecnie realizowane są dwa kontrakty dotyczące modernizacji drogi wojewódzkiej nr 713 łączącej Łódź m.in. z Tomaszowem Mazowieckim i Opocznem. Do końca zmierza opóźniona przebudowa odcinka Kurowice – Ujazd. Niedawno zaczęły się natomiast roboty w samym Tomaszowie Mazowieckim. Te potrwają do 2022 r.
Zgodnie z zapowiedziami z końca 2019 r. w październiku zeszłego roku
miała zakończyć się przebudowa drogi wojewódzkiej nr 713 na odcinku Kurowice – Ujazd. Droga biegnie z Łodzi do Januszewic i pozostaje jedną z najważniejszych dróg tej kategorii w regionie. Łączy bowiem Łódź m.in. z Tomaszowem Mazowieckim czy Opocznem, ważnymi ośrodkami we wschodniej części Łódzkiego.
Pierwsza droga betonowa w sieci łódzkiego ZDW Obejmująca 18,5-kilometrowy fragment DW-713 inwestycja trwa jednak do dziś, ale zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w marcu zaawansowanie robót sięgnęło 80 proc. – Główne roboty prowadzone obecnie w miejscowości Rokiciny i obejmują budowę kanalizacji oraz nowej konstrukcji jezdni – mówi Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Prowadzone są też prace przy przepustach i poboczach na betonowym odcinku drogi.
ZDW zdecydował się bowiem na eksperymentalne użycie nawierzchni betonowej na niespełna pięciokilometrowym odcinku Popielawy – Rokiciny. Będzie to pierwszy przypadek wykorzystania tej technologii na sieci dróg wojewódzkich na Ziemi Łódzkiej. Wszystkie prace warte są 71,3 mln zł i zgodnie z aktualnymi zapewnieniami zarządcy drogi zakończą się w tym roku. Kontrakt w formule „zaprojektuj i wybuduj” został zawarty w 2017 r.
Spore zmiany w organizacji ruchu w Tomaszowie Mazowieckim – To jednak nie wszystko, bo w grudniu zeszłego roku na tej samej drodze uruchomiono drugi etap rozbudowy przejścia przez Tomaszów Mazowiecki – mówi rzecznik ZDW. Po zakończeniu obu inwestycji przebudowany będzie cały odcinek z Łodzi do Tomaszowa. Wzdłuż drogi ma też prowadzić infrastruktura rowerowa, która zwiększy bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu.
Na razie stan zaawansowania prac prowadzonych w ramach drugiego z kontraktów wynosi dopiero ok. 6 proc. Wszystkie roboty na czterokilometrowym odcinku miejskim będą kosztować ok. 31 mln zł i mają skończyć się w przyszłym roku. Obecnie w trzech miejscach ruch prowadzony jest wahadłowo. Prowadzone są prace rozbiórkowe na moście na Pilicy i prace konstrukcyjne dotyczące obiektu (będzie on remontowany). Kilka ulic na terenie Tomaszowa zostało całkowicie zamknięte.