Samorząd województwa łódzkiego poinformował, że osiągnął oszczędności w stosunku do pierwotnego kosztorysu, realizując prace na drodze wojewódzkiej nr 486 w rejonie Wielunia. Chodzi tu o projekt zakładający przede wszystkim pewne zmiany w infrastrukturze pieszej. Został on wybrany w regionalnym budżecie partycypacyjnym.
Każdego roku regionalny budżet partycypacyjny Łódzkie na Plus przynosi realizację kilku przedsięwzięć infrastrukturalnych na sieci dróg zarządzanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Najczęściej wybrane przez mieszkańców zadania obejmują stosunkowo niewielkie prace poprawiające bezpieczeństwo ruchu, w tym przede wszystkim jego niechronionych uczestników. Dobudowywane są więc np. chodniki i drogi pieszo-rowerowe, sygnalizacje na ważniejszych skrzyżowaniach itp.
Prace na DW-486 zakończą się w terminie
W tym roku realizowane są roboty m.in. na drodze wojewódzkiej nr 486 na terenie gminy Wieluń. Obejmują one budowę dwóch przejść dla pieszych wraz z niezbędną infrastrukturą dodatkową. – Aktualnie jesteśmy po wyborze wykonawcy, na etapie przygotowania inwestycji i ich realizacji – relacjonował podczas ostatniej sesji Sejmiku Województwa Łódzkiego Rafał Jóźwiak, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.
– Według naszych informacji to zadanie zostanie wykonane do końca 2023 r. – zapowiedział przedstawiciel samorządu. Niedawno radni przyjęli zmiany w budżecie województwa, zgodnie z którymi na ten cel przeznaczono o 163 tys. zł mniej, niż wynikałoby to z pierwotnych planów. – Poczyniliśmy oszczędności dzięki korzystnemu rozstrzygnięciu postępowania – tłumaczył Rafał Jóźwiak.
Więcej prac na tej samej drodze wojewódzkiej
Droga nr 486 łączy Wieluń z Działoszynem. Trwa jej przebudowa na 11-kilometrowym odcinku Ruda – Krzeczów. Prace są tam opóźnione – we wrześniu region potwierdził, że wbrew zapowiedziom inwestycja nie zakończy się w tym roku. Jest to spowodowane dłuższą niż planowana fazą projektowania robót.
Prace prowadzi tam Drog-Bud, a ich łączna wartość przekracza 57 mln zł. ZDW zapewnia, że aktualnie zadanie jest realizowane w dobrym tempie i poślizg związany z późniejszym uzyskaniem decyzji ZRID nie powiększa się. Również w przypadku tej przebudowy duży nacisk położony jest na infrastrukturę dla niechronionych uczestników ruchu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.