Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi podsumował prace, jakie trwają w województwie w związku z budową i modernizacją dojazdów do dróg szybkiego ruchu. Duże znaczenie w tym procesie mają obiekty inżynierskie. Podkreślono, że łódzkie, z racji swojego położenia w centralnej części kraju, pełni ważną rolę w transporcie nie tylko krajowym, ale też europejskim.
Przez województwo łódzkie przechodzi m.in. transeuropejska sieć korytarzy transportowych TEN-T oraz krzyżują się autostrady A1 i A2, a także przebiegają chociażby takie drogi ekspresowe jak S8 i S14.
Obiekty inżynierskie muszą sprostać wymaganiom
Łódzki ZDW wskazuje, że w ostatnich latach w województwie trwa intensywny proces inwestycyjny na drogach wojewódzkich w związku z koniecznością ulepszenia dojazdów do autostrad i dróg ekspresowych. Jest to istotne, ponieważ drogi regionalne łączą miasta powiatowe i lokalne węzły drogowe, muszą więc spełniać wysokie oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o przepustowość i wytrzymałość na transport ciężarowy.
Ważną kwestią jest dostosowanie nienormatywnych obiektów mostowych do nowoczesnych standardów. Taka sytuacja ma miejsce chociażby na drodze wojewódzkiej nr 704, gdzie trwają dwie inwestycje. Jest to rozbiórka starych mostów w miejscowości Gzinka oraz Nowe Grudze, a także między Teresinem oraz Kołacinkiem.
Stare obiekty zostaną zastąpione nowoczesnymi przepustami.
Trwają intensywne prace
DW704 jest kluczowa z uwagi na dojazd do autostrady A2, ponieważ znajduje się w bliskiej odległości od węzła w Łyszkowicach.
We wszystkich trzech wspomnianych wyżej lokalizacjach trwają już prace konstrukcyjne przy nowych obiektach, a dojazdy do nich znajdują się już w warstwie bitumicznej. Wszystkie powinny się zakończyć jeszcze w tym roku.
Koszt budowy obiektów w miejscowościach Gzinka i Nowe Grudze to 10,2 mln zł, a pomiędzy Teresinem i Kołacinkiem – 7 mln zł. Drugie zadanie jest wspierane ze środków unijnych.
To jednak nie wszystko, bo budowa dojazdu do węzła Walichnowy w ciągu DW482 odbywa się również w zachodniej części województwa. W tym przypadku powstaje nowy przepust wraz z dojazdami o długości 1,6 km na odcinku między Soklnikami i drogą krajową nr 72. Dla tej inwestycji roboty zaczęły się w tym roku, a ich koszt to 14,9 mln zł. To zadanie również wspierają środki unijne.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.