Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódź: Zakaz wjazdu dla ciężarówek dzieli aglomerację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódź: Zakaz wjazdu dla ciężarówek dzieli aglomerację
fot. impure_with_memory, sxc.hu
Zakaz tranzytowego ruchu ciężkiego, którego wprowadzenie we wrześniu planują władze Łodzi, wywołuje sprzeciw części gmin aglomeracji. Zwiększonego ruchu ciężarówek i związanych z tym uciążliwości obawiają się przede wszystkim władze Aleksandrowa Łódzkiego. Ich przedstawiciele przygotowali alternatywne propozycje objazdów, na które jednak nie chce się zgodzić GDDKiA.

Zakaz ruchu ma obejmować samochody o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. Będzie obowiązywał przez całą dobę i 7 dni w tygodniu. Wyjątkiem będą wjazdy docelowe do obiektów na terenie Łodzi. Podstawą kontroli będą listy przewozowe.

Oszczędności realne czy pozorne?

– Projekt nowej organizacji ruchu jest w końcowej fazie uzgodnień – informuje dyrektor Zarządu Inwestycji miejskich Grzegorz Nita. Obecnie kwestie organizacji ruchu nie należą do właściwości ZIM, jednak dyrektor tej jednostki zaczął zajmować się sprawą jeszcze jako szef ZDiT sprzed dokonanej 1 lipca reorganizacji. – W sierpniu oznakowanie zostanie ustawione na drogach wokół miasta, tak by zakaz można było wprowadzić już po wakacjach. Chcemy zapobiec w sytuacji, w której po uruchomieniu systemu ViaToll na wschodniej autostradowej obwodnicy Łodzi właściciele firm transportowych będą próbowali oszczędzać, wybierając przejazd przez miasto – uzasadnia urzędnik.

Na zadane w chwilę później pytanie „Rynku Infrastruktury” o obawy podłódzkich gmin przed wzmożonym ruchem tranzytowym dyrektor odpowiada jednak, prezentując zupełnie inną logikę. – Opłata dla najcięższych pojazdów będzie wynosiła niecałe 50 zł. Jeśli szefowie firm transportowych położą na szali z jednej strony tak niewielki wydatek, a z drugiej – koszty związane z wydłużeniem czasu przejazdu i zwiększeniem zużycia paliwa na drogach krajowych, dojdą do właściwych wniosków. Obawy ościennych samorządów są więc wyolbrzymione i nieuzasadnione. Poza tym myślimy o mieszkańcach Łodzi, a nie pozostałych miast – dodaje.

Rozbieżne interesy

Według dyrektora władze niektórych gmin na spotkaniach z GDDKiA stawiały nierealne postulaty, takie jak objęcie również ich terytorium całkowitym zakazem przejazdu samochodów ciężarowych. – O porozumieniu można mówić wtedy, kiedy obie strony chcą je osiągnąć – twierdzi Nita, odnosząc się do słów prezydent Łodzi z początku lipca. Hanna Zdanowska zapowiadała wtedy, że projekt nowej organizacji ruchu zostanie opracowany z uwzględnieniem woli władz Aleksandrowa, Konstantynowa, Zgierza czy Pabianic.

– Podtrzymaliśmy negatywną opinię co do propozycji władz Łodzi i GDDKiA – relacjonuje ostatnie spotkanie Stanisław Sobczak z Wydziału Informacji i Mediów Urzędu Miasta w Aleksandrowie Łódzkim. – Jako rozwiązanie zaproponowano takie oznakowanie węzła w Brzezinach, by zablokować ruch TIRów na DK72 w kierunku Poddębic, natomiast na DK71 ruch ciężarówek miałby odbywać się tylko w jednym kierunku. Jednak GDDKiA twierdzi, że nie może postawić znaków zakazu, a jedynie znaki sugerujące trasę TIRów – kontynuuje. Władze Aleksandrowa, podobnie jak wszystkich pozostałych samorządów, nalegają też na rezygnację z wprowadzania opłat za przejazd A1 między Strykowem a Tuszynem, co rozwiązałoby problem w sposób pozbawiony ryzyka dla którejkolwiek z gmin.

- Rozwiązanie zaproponowane przez GDDKiA nie gwarantuje, że ciężkie pojazdy nie będą poruszały się po drodze krajowej nr 71. Żadne znaki nie zabronią kierowcom zjazdu na nią - uzasadnia negatywne stanowisko władz Pabianic rzecznik prasowy tamtejszego UM Aneta Klimek.

Inną postawę zajęli przedstawiciele władz Konstantynowa Łódzkiego. – Łódzka propozycja dotyczyła skierowania ruchu tranzytowego przez DK72, zamiast przebiegającą przez nasz teren DK71. Jesteśmy tym usatysfakcjonowani – deklaruje rzecznik prasowy burmistrza Bernard Cichosz. Władze Zgierza nie odpowiedziały jeszcze na pytania w tej sprawie, wiadomo jednak, że stanowisko zgierskiego samorządu było dotychczas zbliżone do postawy władz Aleksandrowa.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Drogi i autostrady

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Roman Czubiński 06 lipca 2017

Łódź: O jedną piątą mniej TIRów na ulicach

Drogi i autostrady

Łódź: Czy dojdzie do wyłomu w zakazie tranzytu TIRów?

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Roman Czubiński 09 stycznia 2017

Aglomeracja łódzka: ruch TIRów wzrósł, ale nie dramatycznie

Drogi i autostrady

Łódź: Zakaz tranzytu ciężarówek przesądzony. Co zrobią gminy przy DK71?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Drogi i autostrady

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Roman Czubiński 06 lipca 2017

Łódź: O jedną piątą mniej TIRów na ulicach

Drogi i autostrady

Łódź: Czy dojdzie do wyłomu w zakazie tranzytu TIRów?

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Roman Czubiński 09 stycznia 2017

Aglomeracja łódzka: ruch TIRów wzrósł, ale nie dramatycznie

Drogi i autostrady

Łódź: Zakaz tranzytu ciężarówek przesądzony. Co zrobią gminy przy DK71?

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5