Rynek Infrastruktury
Trasa Górna zostanie otwarta 1 września (pierwotnie Zarząd Dróg i Transportu oraz budująca arterię firma Mosty Łódź planowali ukończyć inwestycję w maju). Tego samego dnia po całej długości arterii (4,4 km) zacznie kursować linia 93. Połączenie zapewniające dotąd mieszkańcom Starej Gadki (niewielka wieś między Łodzią a Rzgowem) dojazd do węzła przesiadkowego przy dworcu Łódź Chojny zacznie obsługiwać zupełnie inną relację, łącząc ów dworzec z główną (do czasu oddania do użytku dworca Łódź Fabryczna) łódzką stacją kolejową (Łódź Kaliska).
Na trasie znajdą się duże generatory ruchu: osiedla Komorniki/Kurczaki oraz szpital Centrum Zdrowia Matki Polki. Mieszkańcom Starej Gadki pozostaną linie 70B (dowożąca przez Chojny znacznie bliżej ścisłego centrum - na Plac Dąbrowskiego) oraz 50 i 50A (dojazd do węzła przy Placu Niepodległości, a w przypadku "dłuższego" wariantu także na dworzec Łódź Kaliska).
Linie 62A (Dworzec Łódź Chojny - Technopark) i 75 (Dworzec Łódź Widzew - Szpital CZMP) pojadą Trasą Górna w obie strony na stosunkowo krótkim odcinku Demokratyczna - Siostrzana. Łącznie na całej Trasie Górna i przy skrzyżowaniach z nią rozmieszczono 5 par przystanków przy ulicach: Pabianickiej, Pryncypalnej, Paradnej/Demokratycznej, Siostrzanej i Rzgowskiej.
Oprócz tego zmiany obejmą również kursującą m. in. przez Rudę Pabianicką linię 68, która nie zostanie wprawdzie skierowana Trasą Górna, lecz ulegnie korektom związanym z dopasowaniem do nowego układu pozostałych linii. Na stałą trasę powróci linia 52. Warto odnotować także mały krok w kierunku integracji lokalnego transportu zbiorowego z transportem kolejowym: w pobliżu wiaduktu przy Pabianickiej dla autobusów jadących w kierunku zachodnim ustanowiono przystanek Stacja Łódź Pabianicka.
Trasa Górna to nowa droga w sieci dróg publicznych miasta, łącząca istniejącą Al. Jana Pawła II z ul. Rzgowską, tworząc nowy odcinek drogi krajowej nr 1. Inwestycja ta znacząco skróci przebieg drogi krajowej przez Łódź, wyprowadzając dużą część ruchu ciężkich pojazdów z południowej części jego centrum. Inwestycja podzielona została na dwa etapy: etap I - obejmuje 2 km odcinek od ul. Paradnej do ul. Rzgowskiej, a etap II 2,4 km odcinek od ul. Pabianickiej do ul. Paradnej, przy czy oba etapy realizowane były jednocześnie.