Potrzeby inwestycyjne Łodzi są bardzo duże – przyznaje samorząd. Przygląda się więc zapowiadanym rządowym programom pomocowym, nie przedstawiając jednak póki co konkretnej listy zadań przeznaczonych do dofinansowania. Jednocześnie zapowiada rozpoczęcie robót m.in. na Wojska Polskiego, ważnej ulicy stanowiącej nie tylko oś komunikacyjną Starych Bałut i Dołów, ale i drogę wylotową w kierunku Strykowa.
– Rok 2021 przyniósł szereg kluczowych inwestycji drogowych w Łodzi, m.in. przebudowę ul. Obywatelskiej, Traktorowej, Ogrodowej i Wojska Polskiego – mówi Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi. W tym roku rozpocząć ma się także przebudowa ul. Legionów, zakończy się zaś opóźniony remont al. Śmigłego-Rydza. Samorząd zapewnia przy tym, że efekt dużych przedsięwzięć drogowych ma być widoczny już w przyszłym roku. Jak finansować kolejne przedsięwzięcia?
Jednocześnie miasto ocenia, że potrzeby inwestycyjne są duże. – Lista planów i potrzeb jest bardzo długa – stwierdza Małgorzata Loeffler, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. Jak finansowane będą kolejne prace? Być może miasto będzie pozyskiwać środki zewnętrzne z budżetu zentralnego. – Programy rządowe są przez nas analizowane. Kiedy tylko jest taka możliwość, korzystamy z nich – zapewnia nasza rozmówczyni.
Zapewnia nas także, że na realizację prac drogowych nie wpłynęła znacząco pandemia koronawirusa. – COVID pokrzyżował część planów. Niektóre inwestycje przedłużyły się o kolka miesięcy, ale wszystkie będą zrealizowane – stwierdza. Największe zmiany zaszły w zakresie programu „Plan dla łódzkich osiedli”. Część zadań wchodzących w jego skład została przesunięta w czasie.
Remonty sieci drogowej powiązane z inwestycjami tramwajowymi
Dodajmy, że spora część inwestycji realizowanych na łódzkich drogach jest ściśle powiązana z remontami sieci tramwajowej. Torowiska na szeregu ulic poprowadzone są bowiem w jezdni, a toczące się bądź planowane przedsięwzięcia obejmują kompeksowe przebudowy całego układu drogowego. Dotyczy to zwłaszcza obszaru śródmiejskiego. Niektóre trasy tramwajowe, np. w ul. Legionów czy Cmentarnej, są teraz wyłączone z ruchu z uwagi na ich zły stan techniczny.
Ważnym aspektem miejskiej infrastruktury drogowej są też wiadukty nad torami kolejowymi. Samorząd zapowiada m.in. budowę nowego obiektu w ciągu ul. Przybyszewskiego, który zastąpi istniejącą, mocno wyeksploatowaną konstrukcję. Jej stan techniczny jest na tyle zły, że część pasów ruchu została wyłączona z użytku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.