Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi otworzył oferty w przetargu na remont południowego wiaduktu ul. Dąbrowskiego. Złożono sześć ofert. Czasu na wykonanie prac zostało coraz mniej – obiekt ma być objazdem podczas przebudowy wiaduktów równoległej ul. Przybyszewskiego, którą trzeba zrealizować do końca 2023 r., by nie stracić przyznanych na ten cel funduszy unijnych.
Władze Łodzi zamierzają przeznaczyć na remont wiaduktu nie więcej, niż 11 734 708,11 zł brutto. W kwocie tej zmieściło się trzech z sześciu oferentów. Najniższej kwoty (8 834 216,47 zł) zażądał „MOST” Sp. z o. o. z Sopotu. Kolejnymi pod względem ceny podmiotami na liście są: dolnośląskie konsorcjum PBW Inżynieria Jacek Garbacz i DROMOSTTOR Polska (10 279 579,56 zł) i PPHU „Jawal” z Kielc (10 879 310,95 zł). W kosztorysie inwestorskim nie zmieścili się pozostali uczestnicy: Zakład Inżynierii Budowlanej ADOR, Strabag oraz PRIMOST Południe.
Dokumentacja projektowa została przygotowana wcześniej. Inwestor zamierza naprawić lub wymienić wszystkie elementy składowe obiektu. – Wzmocniona zostanie konstrukcja wiaduktu oraz nasypy i dojazdy. Wyremontowane zostaną filary, przyczółki i przęsła – wyliczał przed ogłoszeniem przetargu rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski. W planach jest wymiana lub naprawa dylatacji, nawierzchni jezdni, kap pod chodnikiem, schodów i balustrad, odnowienie zabezpieczeń antykorozyjnych i hydroizolacji oraz montaż instalacji przeciwporażeniowych. Prace mają potrwać około półtora roku.
W grudniu 2018 r., gdy o złym stanie wiaduktów nad torami linii kolejowej 540 zaczęło być głośno, wprowadzono zwężenie z sześciu do dwóch pasów ruchu (po jednym na każdej nitce). Ograniczono też tonaż pojazdów do 3,5 tony (pozostawiając wyjątek dla autobusów), a dozwoloną prędkość – do 30 km/h. Remont północnej nitki wiaduktu rozpoczął się w styczniu 2020 r., a zakończył w grudniu. Prace objęły sfrezowanie nawierzchni, zerwanie podbudowy, wymianę izolacji i odwodnienia, naprawę przyczółków oraz filary, ułożenie nowych chodników i zamontowanie nowych barier energochłonnych. Koszt robót wyniósł ok. 8 mln zł – znacznie mniej, niż założono dla nitki południowej, co może wynikać zarówno z inflacji, jak i z upływu czasu, który pogorszył zapewne stan konstrukcji.
Po zakończeniu remontu kierowcy ponownie będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu w każdą stronę. Ułatwi to wyznaczenie objazdów podczas zbliżającej się
wyburzania starych i budowy nowych wiaduktów na równoległej ul. Przybyszewskiego. Obie ulice są ważnymi ciągami łączącymi osiedla Widzew Wschód i Olechów oraz Dąbrowę Przemysłową z centrum.