fot. Roman CzubińskiRokicińska pod wiaduktem autostrady A1
Po dwóch miesiącach od rozpoczęcia przebudowy na części jezdni ul. Rokicińskiej widać już nową nawierzchnię. Wykonawca trzyma się założonego harmonogramu, a jeśli pogoda zimą na to pozwoli, może nastąpić nawet przyspieszenie prac. Na razie w trakcie przebudowy jest pierwszy odcinek – drugi, położony przy granicy miasta, zostanie rozkopany na wiosnę przyszłego roku.
Rokicińska (DW713) jako wyjazd z Łodzi w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego oraz dojazd z Andrzejowa do centrum i do węzła autostrady A1 odgrywa ważną rolę w systemie transportowym miasta. Przebudowywany odcinek liczy 3,33 km długości. Na razie wykonawca pracuje jednak tylko na krótszym odcinku między ul. Malowniczą i Gajcego.
Zakres prac nie ogranicza się do wymiany nawierzchni oraz podbudowy. Wzdłuż drogi po obu stronach powstaną chodniki, których do tej pory w niektórych miejscach przy Rokicińskiej nie było, a po stronie południowej – także droga rowerowa. To ważne nie tylko dla mieszkańców, ale i dla łodzian jadących rowerami na tradycyjne tereny wypoczynkowe w gminie Andrespol.
Wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec jest zadowolona z tempa prac. – Wykonawca postawił sobie ambitne cele i jak dotąd konsekwentnie je realizuje. Odcinek Malownicza – Gajcego został technologicznie podzielony na 4 części, z których jedna – połowa jezdni na długości 300 m – została już ukończona – informuje. Do ułożenia została już tylko ostatnia, ścieralna warstwa asfaltu, której wykonanie zaplanowano na koniec całej inwestycji. Na drugiej części jezdni trwa przebudowa infrastruktury podziemnej – przyłączy energetycznych i kanalizacji deszczowej. Niedługo także na tej części będzie położony nowy asfalt. We współpracy z Łódzką Spółką Infrastrukturalną jest przebudowywany wodociąg i kanalizacja sanitarna. Prace skoordynował z ZIM także wykonawca gazociągu.
Po wykonaniu tych zadań główny ciężar prac przeniesie się na kolejny, 600-metrowy fragment przyległy do ul. Gajcego. Celem jest udrożnienie całego rozkopanego obecnie odcinka przed okresem zimowym. Właśnie podczas zimy będą realizowane prace towarzyszące poza jezdnią – budowa chodników, oświetlenia oraz drogi rowerowej. Etap drugi prawdopodobnie rozpocznie się wiosną. – Jeśli zima będzie łagodna, nastąpi oczywiście dalsze przyspieszenie – zapowiada Mikołajec.
Wszystkie prace powinny zostać zakończone w sierpniu przyszłego roku. – Przedłużająca się procedura przetargowa pozwoliła jednak wykonawcy na aneksowanie umowy. Na razie nie ma takiej palącej potrzeby, jednak dla formalności termin został przesunięty na listopad. Wykonawca zapowiada jednak ukończenie prac przed terminem – wyjaśnia wicedyrektor ZIM.
Całość inwestycji kosztuje ok. 40 mln zł. Blisko 31 mln (85% kosztów kwalifikowanych) stanowią środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.