Na pięć dni przed wyborami samorządowymi władze Łodzi zapowiedziały budowę wschodniej obwodnicy miasta. Ma ją tworzyć przebudowana i przedłużona w obu kierunkach ul. Puszkina. Prace przy południowym odcinku (obwodnica osiedla Wiskitno) mogą rozpocząć się już w przyszłym roku – warunkiem jest jednak uzyskanie dofinansowania.
Północny fragment planowanej arterii – obwodnica Nowosolnej – jest planowany w przebiegu łączącym się z ul. Puszkina na Rondzie Inwalidów co najmniej
od roku 2016. Jej budowa ma zdjąć nadmiar ruchu z ul. Brzezińskiej (DK72), a w pewnej mierze także z ciągu Palki - Kopcińskiego (DK14), jednocześnie zapewniając bardzo potrzebną możliwość przekroczenia linii kolejowych 17, 540 i 16 przy zachodniej głowicy stacji Łódź Widzew. Jest to kolejne planowane bezkolizyjne skrzyżowanie z linią 17 na wschodzie Łodzi – po wiadukcie ul. Malowniczej i tunelu al. Hetmańskiej, których
projektowanie rozpoczęło się niedawno. Droga ominie od południa wyrobisko dawnej kopalni surowców mineralnych i osiedle Nowosolna, by zakończyć bieg na rondzie przy zjeździe na autostradę A1 przy ul. Brzezińskiej (węzeł Brzeziny, położony – wbrew nazwie – w granicach Łodzi).
Również po przeciwnej stronie miasta ul. Puszkina zostanie przedłużona. Początkowo przebieg nowego odcinka będzie zbliżony do planów z lat 80. XX wieku (na skrzyżowaniu z ul. Dąbrowskiego wciąż można zobaczyć początkowe odcinki jezdni, wybudowane wtedy z myślą o przyszłym przedłużeniu arterii). Następnie droga przetnie linię kolejową 25 na zachód od ul. Tomaszowskiej, obsłuży powstającą strefę przemysłową na Jędrzejowie i połączy się z oddanym do użytku jesienią ubiegłego roku
przedłużeniem Trasy Górna (przy skrzyżowaniu z Brójecką). W tym przypadku głównym celem jest usunięcie ruchu samochodów ciężarowych z osiedla Wiskitno.
Istniejący dziś odcinek ul. Puszkina ma zostać przebudowany między Rondem Sybiraków na Zarzewie a Dąbrowskiego na Dąbrowie Przemysłowej. Według łódzkiego Zarządu Inwestycji Miejskich ulica jest z jednej strony przeskalowana, z drugiej – nie odpowiada dzisiejszym potrzebom w zakresie nośności, podczas gdy ruch ciężarówek obsługujących pobliskie zakłady przemysłowe jest bardzo intensywny. Wzdłuż całej trasy ma zostać wybudowana infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, a na nowych odcinkach – także przystanki autobusowe.
Przewidywana wartość całej inwestycji to ok. 450 mln zł. Zdecydowanie droższą częścią – szacowaną na ok. 350 mln zł – będzie obwodnica Nowosolnej. Dlatego jako pierwszy ma zostać wybudowany odcinek południowy, mający już w dodatku gotową dokumentację. Deklarowane przez UMŁ lata jego realizacji to 2025-2026. Aby wiosną przyszłego roku inwestycja mogła się rozpocząć, konieczne będzie jednak dofinansowanie zewnętrzne. Samorząd zamierza pozyskać je z unijnego Funduszu Odbudowy. Według jego przedstawicieli cała dokumentacja konieczna do ubiegania się o wsparcie jest już gotowa.