Węzeł Emilia na połączeniu drogi ekspresowej S14, autostrady A2 oraz drogi krajowej nr 91 ma być przebudowany. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycji dla tego zadania. - S14 w tym roku będzie zakończona i zamknie pierwszą obwodnicę dużego miasta w Polsce. Ostatnią finalną inwestycją, która jest tam jeszcze potrzebna to nowoczesny węzeł Emilia. To skomunikowanie [po otwarciu] będzie, ale jeszcze nie na miarę XXI wieku – powiedział wicepremier Piotr Gliński, minister kultury i dziedzictwa narodowego. Jak wynika ze słów wicepremiera, otwarcie drugiego odcinka S14 planowane jest na lipiec.
Dobiega końca budowa drugiego odcinka S14 zachodniej obwodnicy Łodzi. Fragment Łódź Teofilów (bez węzła) – DK-91 w m. Słowik o długości ponad 16 km jest budowany przez Stecol. Wraz z jego ukończeniem Łódź zyska pełna obwodnicę w ciągu dróg szybkiego ruchu.
- Łódź będzie opleciona nowoczesnym ringiem jako pierwsza aglomeracja miejska w Polsce – powiedział podczas konferencji prasowej w Warszawie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Przewidując skokowy wzrost ruchu nie tylko na autostradzie A2, ale również na nowo budowanej drodze ekspresowej S14, która łączy autostradę A2 po zachodniej części Łodzi z drogą ekspresową numer 8 biegnącą z Wrocławia i dalej do Warszawy jest konieczność, ażeby wybudować szerokoprzepustowy węzeł komunikacyjny i to stanie się niebawem faktem – powiedział minister, który we wtorek podpisał dokument umożliwiający rozpoczęcie prac zmierzających do przebudowy węzła.
Jak dodał, rozbudowany węzeł Emilia ma zabezpieczyć wszystkie potrzeby komunikacyjne w tym miejscu na przyszłość.
- Gdy w lipcu będziemy otwierali S14 już będą toczyły się przygotowania dotyczące unowocześnienia węzła Emilia – powiedział wicepremier Piotr Gliński. - to jest dość skomplikowane rozwiązanie, ale bardzo nowoczesne - powiedział. - Dwa niewielkie, ale ważne odcinki dróg będą musiały być zbudowane - dodał.
Jak wyjaśnia GDDKiA, istniejący węzeł ma być rozbudowany w taki sposób, żeby zapewnić bezpośrednie powiązanie autostrady A2 z drogą S14. „Będzie to wymagało budowy około kilometrowego dwujezdniowego odcinka drogi S14 do DK-91 oraz łącznic bezpośrednich do autostrady A2”.
Najpierw opracowana zostanie koncepcja programowa. Konieczne będą badania warunków geologicznych i prace archeologiczne. Potrzebne będzie także uzyskanie decyzji środowiskowej.
Droga S14 po otwarciu będzie miała połączenie z A2 i DK-91. Wykonawca odcinak S14 Teofilów – Słowik wykonał m.in. rondo na istniejącej łącznicy węzła Emilia między DK-91 i autostradą A2. Dzięki temu możliwy będzie zjazd z S14 na autostradę A2 i na DK-91 prowadzącą do Łodzi, jak i do Gdańska. Również jadący od północy DK-91 będą mogli wjechać na S14 omijając Zgierz.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.