Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódź: O jedną piątą mniej TIRów na ulicach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
29-05-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódź: O jedną piątą mniej TIRów na ulicach
fot. UM Konstantynów Łódzki
Zakaz przejazdu samochodów o DMC powyżej 12 ton przez Łódź spełnia swoje zadanie – twierdzą władze Łodzi. Ciężarówek na łódzkich ulicach jest mniej, niż przed jego wprowadzeniem, choć wzrosła też liczba mandatów wystawianych kierowcom nieprzestrzegającym zakazu. Największy spadek ciężkiego ruchu miał miejsce na DK14.

– Dane, które otrzymujemy od ITD i policji, a także z badań zewnętrznej firmy, świadczą o tym, że zakaz się sprawdza. Szacunkowo, jeśli chodzi o teren całej Łodzi, ruch ciężarówek zmniejszył się o 20% w stosunku do stanu po otwarciu autostrady A1 na odcinku Stryków – Tuszyn, a przed wprowadzeniem zakazu 17 października – mówi rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski. Zamknięcie łódzkich ulic dla samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton zostało poprzedzone objęciem A1, zwanej wschodnią obwodnicą Łodzi, systemem ViaToll, które nastąpiło 1 października ubiegłego roku.

Ciężarówką po Łodzi – tylko docelowo

Ruch najbardziej zmniejszył się na Kopcińskiego i al. Śmigłego-Rydza (fragment DK14), gdzie różnica wyniosła aż 30% w stosunku do okresu po otwarciu A1, a przed wejściem w życie zakazu. Oznacza to, że wyniki odnotowane w pierwszych miesiącach po wprowadzeniu zakazu tranzytu utrzymują się w dłuższej perspektywie.

Mniej TIR-ów przekłada się na lepsze warunki przejazdu przez Łódź i większe bezpieczeństwo. – Płynność ruchu na głównych ciągach zdecydowanie się poprawiła. Sytuacje, w których samochody ciężarowe stanowią problem dla ruchu kołowego, zdarzają się incydentalnie i mają związek głównie z kolizjami lub innymi sytuacjami nadzwyczajnymi – twierdzi Michał Gogolewski ze ZDiT. Ruch ciężarówek w Łodzi jest dziś ruchem typowo docelowym, zmierzającym głównie do dwóch stref przemysłowych – na Widzewie i Teofilowie.

S14 ze wszystkimi węzłami warunkiem dalszej poprawy

Od października, kiedy wprowadzono zakaz, policja przeprowadziła 197 kontroli, podczas których nałożono 65 mandatów na  kierowców ignorujących znaki informujące o zakazie. Dla porównania, mandatów wystawionych w ciągu pierwszych niecałych trzech miesięcy było zaledwie 10 – może to świadczyć o coraz częstszym łamaniu zakazu przez kierowców, ale także o coraz skuteczniejszej kontroli lub o pobłażliwości policjantów w pierwszym okresie po zmianie organizacji ruchu. Więcej, bo ok. 400 kontroli przeprowadziła Inspekcja Transportu Drogowego. W ich wyniku nałożono ponad 120 mandatów za niestosowanie się do przepisów, w tym do zakazu tranzytu (w statystykach ITD przekazanych miastu nie ma rozróżnienia rodzajów wykroczeń). – Nie mamy sygnałów o problemach z wykonywaniem kontroli i weryfikowaniem miejsca docelowego na podstawie dokumentów przewozowych, które powinien posiadać każdy kierowca – mówi Gogolewski.

ZDiT nie planuje wprowadzania stałych zmian w organizacji ruchu pojazdów powyżej 12 ton. – Jeśli miałyby one nastąpić, będą związane z prowadzonymi remontami lub inwestycjami – zapowiada Gogolewski. Dalszą poprawę sytuacji mogłoby przynieść oddanie do użytku tzw. zachodniej obwodnicy aglomeracji łódzkiej – drogi S14, które znacznie zmniejszyłoby ruch docelowy do strefy przemysłowej na Teofilowie. W świetle zapowiedzi Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa dotyczących „optymalizacji” projektu drogi powstanie węzła na Teofilowie nie jest jednak pewne.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Drogi i autostrady

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Roman Czubiński 06 lipca 2017

Łódź: Czy dojdzie do wyłomu w zakazie tranzytu TIRów?

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Roman Czubiński 09 stycznia 2017

Aglomeracja łódzka: ruch TIRów wzrósł, ale nie dramatycznie

Drogi i autostrady

Łódź: Zakaz tranzytu ciężarówek przesądzony. Co zrobią gminy przy DK71?

Drogi i autostrady

Łódź: Zakaz wjazdu dla ciężarówek dzieli aglomerację

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Drogi i autostrady

Samorządy: Zakaz tranzytu TIR to przydatne narzędzie

Roman Czubiński 06 lipca 2017

Łódź: Czy dojdzie do wyłomu w zakazie tranzytu TIRów?

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Drogi i autostrady

Łódź: Ruch ciężarówek spadł nawet o 30%

Roman Czubiński 09 stycznia 2017

Aglomeracja łódzka: ruch TIRów wzrósł, ale nie dramatycznie

Drogi i autostrady

Łódź: Zakaz tranzytu ciężarówek przesądzony. Co zrobią gminy przy DK71?

Drogi i autostrady

Łódź: Zakaz wjazdu dla ciężarówek dzieli aglomerację

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5