Ulicą Rokicińską (DW713) znów będzie można dojechać z centrum Łodzi na osiedle Andrzejów. Kończy się pierwszy etap uciążliwej dla mieszkańców, kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej przebudowy. Na razie, przez najbliższe tygodnie, z ulicy będą mogły jednak korzystać tylko autobusy.
Pierwszy rozkopany odcinek – między ulicami Malowniczą i Gajcego – po trwających ponad rok pracach jest prawie gotowy. Zaawansowanie inwestycji pozwala już na przywrócenie kursowania linii autobusowych (do tej pory były one kierowane objazdem przez Zakładową). Wszystkie przystanki pośrednie na tym odcinku staną się przystankami na żądanie.
Z nowej jezdni będą mogli na całej długości i w obu kierunkach korzystać też mieszkańcy przy wykonywaniu wjazdów docelowych. Nieco później przebudowany fragment Rokicińskiej zostanie udostępniony do ruchu tranzytowego. Według zapowiedzi Zarządu Inwestycji Miejskich ma to nastąpić w połowie sierpnia. Do wykonania pozostały nieliczne prace drogowe i brukarskie, a także ostatnie fragmenty drogi rowerowej. W ciągu ponad roku prac Rokicińska zyskała zupełnie nową jezdnię (w dotychczasowym śladzie), chodniki po obu stronach (do tej pory w wielu miejscach nieistniejące), odwodnienie wraz z przyłączami kanalizacji do posesji oraz nowy system oświetlenia.
Trwa jeszcze
przebudowa dalszego odcinka od Gajcego do granicy miasta wraz z przejazdami kolejowymi. Skrzyżowania z liniami 25 i 541 są na czas prac zupełnie nieprzejezdne. Wymusiło to podział autobusowych linii podmiejskich z pętli Janów w kierunku wschodnim na dwie części. Początkowo władze Łodzi zamierzały zakończyć w sierpniu przebudowę całego odcinka Rokicińskiej aż do granicy, jednak z powodu przedłużającego się wyboru wykonawcy (pierwotnie wybrana firma wycofała swoją ofertę)
termin przedłużono do listopada.
Inwestycja jest realizowana wspólnie przez samorząd Łodzi oraz województwa, które zamierza poddać modernizacji
dalszy odcinek DW713 między Kurowicami a Ujazdem. Obie jednostki samorządowe wspólnie pozyskały na ten cel dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego. Dla zadania realizowanego w granicach Łodzi przyznano maksymalne możliwe dofinansowanie – 85% wartości inwestycji (31,5 mln z 37 mln zł).