W zeszłym roku zakończyły się prace przy budowie nowego odcinka drogi krajowej nr 72 zapewniającego dojazd z Łodzi do węzła Aleksandrów Łódzki. Z trasy nie korzystają wciąż kierowcy, bo nie sfinalizowano jeszcze miejskiej części inwestycji obejmującej fragment ul. Szczecińskiej. GDDKiA otworzyła natomiast drogę pieszo-rowerową przy DK-12 w rejonie Piotrkowa Trybunalskiego.
Droga krajowa nr 72 łączy Konin z Rawą Mazowiecką przez Łódź. Na terenie aglomeracji łódzkiej ma niebawem spełniać nową rolę dojazdu do ekspresówki S14. W związku z tym GDDKiA przeprowadziła prace obejmujące odcinek pomiędzy węzłem Aleksandrów Łódzki a granicą miasta Łodzi.
Budimex zakończył prace przed terminem
– U schyłku roku 2024 zakończyliśmy budowę łącznika w ciągu DK-72 od węzła do ul. Szczecińskiej w Łodzi – mówi Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Podkreśla on, że łatwiejszy dostęp do S14, a tym samym do całej sieci dróg ekspresowych i autostrad, otrzymają mieszkańcy zachodniej części miasta, w tym głównie osiedla Teofilów. W jego obrębie znajdują się także stosunkowo liczne zakłady produkcyjne, droga ma więc pomóc w rozwoju biznesu.
W ramach inwestycji powstał nieco ponad kilometrowy odcinek drogi dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu. – Prace zakończyły się przed terminem – podkreśla nasz rozmówca. Realizował je Budimex, który otrzymał 21,8 mln zł.
Póki co opisywany fragment DK-72 nie został jednak udostępniony kierowcom. Wciąż trwają bowiem prace realizowane na dalszym odcinku przez samorząd. – Roboty związane z modernizacją ul. Szczecińskiej prowadzi łódzki magistrat – informuje przedstawiciel GDDKiA.
Bezpieczniejsi niechronieni uczestnicy ruchu
Wśród zakończonych w 2024 r. inwestycji drogowych GDDKiA na terenie województwa łódzkiego należy wymienić także budowę 6-kilometrowej drogi dla pieszych i rowerów przy DK-12 pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Przygłowem. – Jest to niesłychanie ważne przedsięwzięcie służące poprawie bezpieczeństwa. To również wielkie ułatwienie komunikacyjne dla okolicznych mieszkańców przemierzających codziennie ten odcinek w drodze do szkół czy pracy – ocenia Maciej Zalewski. Ruch samochodowy ma tam bowiem należeć do największych w skali całej „dwunastki” Łęknica (granica z Niemcami) – Dorohusk (granica z Ukrainą)i utrzymywać się na poziomie ok. 20 tys. pojazdów na dobę.
– Wykonawcą zadania była firma DB Construct – usłyszeliśmy. Generalna Dyrekcja przeznaczyła na jego realizację ponad 11 mln zł. Niespełna 250 tys. zł wyłożyło natomiast miasto Piotrków Trybunalski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.