Rynek Infrastruktury
– Uwolniliśmy odcinek Piotrkowska – Kościuszki od wszelkich kolizji. Właśnie tu zaczniemy w przyszłym tygodniu stawiać pierwsze ściany szczelinowe – zapowiada prezes Mostów Łódź Wojciech Pater. Jak dodaje, spodziewa się otrzymania pozwolenia na budowę na początku przyszłego tygodnia, gdyż nie ma przeszkód do jego wydania. Na razie w miejscu przyszłych ścian sfrezowano asfalt.
Prace przy ich stawianiu mają potrwać przez niemal cały 2014 rok. Nie spowodują wyłączenia z ruchu torowiska tramwajowego w Al. Kościuszki – wykonawca wybuduje tor objazdowy dla tramwajów. – Natomiast w wakacje 2014 roku należy spodziewać się ok. dwumiesięcznego wyłączenia skrzyżowania Piotrkowska – Żwirki w związku z zabudową rozjazdów tramwajowych, umożliwiających jazdę Piotrkowską na wprost – mówi prezes.
– Na bieżąco współpracujemy z Policją i Strażą Miejską. Dwa razy dziennie zbiera się specjalny sztab, który analizuje sytuację i wprowadza kolejne usprawnienia – informuje Katarzyna Mikołajec z Zarządu Dróg i Transportu. Wśród zmian już wprowadzonych w tymczasowej organizacji ruchu wymieniła m. in. regulację sygnalizacji świetlnej na kilku skrzyżowaniach oraz zakaz skręcania z ul. Piotrkowskiej w Żwirki (przed jego wprowadzeniem samochody tamowały ruch tramwajów).
– Trasa W–Z to 18 kilometrów wyremontowanych torów tramwajowych, wydłużenie trasy na Janów i Olechów, a także trzy centralne przystanki przesiadkowe, z których główny zintegruje najważniejsze osie komunikacyjne miasta (trasę wschód – zachód i północ – południe). To także przeszło 200 skrzyżowań podłączonych do wspólnego systemu sterowania ruchem, co pozwoli kierowcom na przejazd przez miasto na "zielonej fali" – mówi prezydent Hanna Zdanowska, przekonując, że przejściowe utrudnienia są konieczne dla poprawy przejezdności miasta.
– Z chwilą rozpoczęcia robót przy budowie ścian szczelinowych na trasie WZ ekipy wykonawcy będą pracować w systemie trzyzmianowym. Wymaga tego technologia, a także konieczność dotrzymania terminów – informuje Jacek Sarzało ze ZDiT.