Rynek Infrastruktury
Andrzej Olbrysz, kierownik Referatu Przygotowania i Realizacji Inwestycji w Urzędzie Gminy Lesznowola, przypomina, że 29 września 2008 roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy gminą a zarządem województwa mazowieckiego w sprawie wspólnej realizacji drogi wojewódzkiej nr 721 po nowym obwodzie.
– W myśl tego porozumienia gmina zobowiązała się dostosować wszystkie swoje plany zagospodarowania przestrzennego do nowego przebiegu trasy DW-721 o parametrach 2x2 pasy – przypomina Olbrysz.
Kierownik dodaje, że gmina pokryła koszty opracowania koncepcji przebiegu całej nowej trasy pod kątem uzyskania decyzji środowiskowej, którą już uzyskano. Ponadto, samorząd zobowiązał się do pokrycia 15 procent kosztów wynikających z przejęcia gruntów pod DW-721 oraz wziął na siebie całość kosztów związanych z przełożenia całej infrastruktury kolidującej z obwodnicą mającą powstać w ciągu drogi wojewódzkiej.
Jak mówi Andrzej Olbrysz, marszałek województwa mazowieckiego w tej edycji rozdania finansowego ujął budowę DW-721 w planach rozwojowych. Dzięki tej inwestycji, planowana trasa S7 w kierunku południowym, na której gminie również zależy, nie zakończyłaby się w polu i połączyłaby się z drogą wojewódzką.
Kierownik Referatu Przygotowania i Realizacji Inwestycji zaznacza, że należałoby doprowadzić do zintegrowania działań GDDKiA i Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich tak, by S7 i DW-721 były realizowane równocześnie. Na razie takiej koordynacji działań nie widać.
Działania w sprawie drogi wojewódzkiej nr 721 prowadzi marszałek Adam Struzik wystąpił już do Komisji europejskiej o dofinansowanie tego drogowego przedsięwzięcia. – Obecna DW-721 jest drugą co do obciążenia ruchem drogą wojewódzką w kraju, która czeka na przebudowę. Wydaje mi się, że marszałek ma znakomite argumenty do tego, by KE wpisała tą inwestycję na listę indykatywnych projektów kluczowych dla rozwoju Mazowsza i przyznała jej finansowanie. Wszyscy czekamy na implementację tych dokumentów – mówi Andrzej Olbrysz.