Na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zaplanowano przebudowę skrzyżowania. W miejscu przecięcia ul. Jaworzyńskiej w śladzie drogi wojewódzkiej 323 z drogą gminną ma powstać rondo turbinowe. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Polskiego Ładu w wysokości niemal 30 mln złotych. W przetargu wystartowało dwóch oferentów.
Legnica prowadzi przetarg w formule „projektuj i buduj” na przebudowę skrzyżowania ul. Jaworzyńskiej z drogą gminną na rondo turbinowe. Mowa o skrzyżowaniu na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w pobliżu zakładów Winkelmann. W pierwszej kolejności wykonawca opracuje dokumentację projektową i uzyska wszelkie opinie, uzgodnienia i decyzje. Dokumentacja musi jeszcze zostać skoordynowana z projektowaną drogą dojazdową do Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Do zadań wykonawcy będzie należeć jeszcze pełnienie nadzoru autorskiego, archeologicznego, geologicznego i przyrodniczego.
Do przetargu stanęło dwóch oferentów. Konsorcjum Budrim oraz Świdnickie Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów zaoferowało prace za 27,675 mln zł. Przedsiębiorstwo Transportowo-Budowlane zaoferowało z kolei prace za 42 mln zł. Budżet zamawiającego w tym przetargu wyniósł 30 mln zł. Cena stanowi aż 98 proc. oceny przetargowej. 2 proc. zamawiający przydzieli za okres gwarancji i rękojmi, ale za minimum 60 miesięcy.
Zamawiający zapewnia, że funkcja istniejącej ulicy Jaworzyńskiej nie ulegnie zmianom. Ruch kołowy prowadzony będzie w obu kierunkach zgodnie z dotychczasowym. Inwestycja ma na celu usprawnienie funkcjonowania istniejącego układu drogowego oraz umożliwienie skomunikowania przyszłych terenów inwestycyjnych poprzez przebudowę istniejącego skrzyżowania na rondo turbinowe 4-wlotowe. Dla głównego kierunku ul. Jaworzyńskiej zaprojektowano wloty i wyloty dwupasowe o szerokości 3,75/4,0m. Na odcinku pomiędzy projektowanym skrzyżowaniem a istniejącym rondem Bitwy pod Legnicą przewidziano natomiast pas wyłączenia wraz ze zjazdem na drogę do stanowiska ważenia pojazdów.
Promień wyspy wewnętrznej wyniesie 18 metrów, zaś szerokość pierścienia – 2 metry. Jezdnia na rondzie będzie dwupasmowa, a każdy pas będzie miał po 5 metrów szerokości. Minimalne promienie skrętu wyniosą 20 metrów. Szerokość wlotów i wylotów z ronda mają mieć po 8 metrów szerokości. W przypadku jednopasmowych wylotów – 4,5 metra. Przewidziano także chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową, nowe oświetlenie i przebudowę kanalizacji deszczowej. Obiekty i urządzenia będą objęte gwarancją wykonawcy na okres minimum 5 lat. Na realizację inwestycji przydzielono 36 miesięcy. Zadanie jest dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2023-2026.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.