Lębork wystartował z przetargiem na zaprojektowanie i wybudowanie drogi, która będzie dowiązaniem do węzła drogowego na Trasie Kaszubskiej S6. Powstać docelowo ma ponad półkilometrowy odcinek oraz rondo. Zjazd mógłby w przyszłości być częścią obwodnicy wschodniej Lęborka.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa ulicy klasy G, którą nazwano Trasą Główną. Nowa droga ma zostać poprowadzona pomiędzy węzłem drogowym S-6 Lębork-Wschód a ul. Gdańską w Lęborku. Długość odcinka oszacowano na 690 metrów. Takie rozwiązanie, po oddaniu drogi ekspresowej S6 do użytku pozwoliłoby odciążyć komunikacyjnie dzielnicę Lębork Wschód i przekierowałoby ruch z ekspresówki na DW214 do Łeby z pominięciem centrum miasta.
Obecnie w miejscu planowanej inwestycji znajdują się łąki i przypadkowa roślinność. Węzeł drogowy powstanie w ramach realizacji gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Realizacja zaplanowana jest do połowy 2025 roku. Planowana przez Lębork droga rozpocznie bieg od projektowanego przez GDDKiA ronda, które będzie częścią węzła drogowego. Nowa droga ma być jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m. Zaplanowano prędkość projektową od 100 km/h do 60 km/h.
Nowa droga zakończy bieg na skrzyżowaniu ul. Gdańskiej (drogi powiatowej DP 1329 G) oraz ul. Wiejskiej. W tym miejscu zamawiający przewidział przebudowę skrzyżowania na rondo, którego średnica zewnętrzna ma mieć co najmniej 40 metrów. Konieczna może okazać się również korekta przebiegu ulic Gdańskiej i Wiejskiej. W ramach inwestycji powstać ma także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz oświetlenie uliczne. Powstać ma również skrzyżowanie z ul. Młynarską oraz zjazd do istniejącej przepompowni.
Konieczna będzie budowa dwóch obiektów inżynieryjnych na przecięciu Trasy Głównej z linią kolejową nr 202 oraz z rzeką Łabą, która w tym miejscu ma 13 metrów szerokości. W przypadku obiektu nad torami zaprojektowano wiadukt w formie jednoprzęsłowej zespolonej stalowo-betonowej o schemacie wolnopodpartym. Ustrój miałby być wykonany z belek stalowych zespolonych z żelbetową płytą pomostową o min. grubości 24cm. Drugi obiekt, który znajdzie się nad rzeką, zaprojektowano w formie dwuprzęsłowej konstrukcji strunobetonowej o schemacie belki ciągłej.
Budowę łącznika do Trasy Kaszubskiej i obwodnicy Lęborka oszacowano na ok. 30 mln zł. Środki ma wyłożyć w głównej mierze Urząd Marszałkowski z ewentualnym wsparciem miasta. Składanie ofert wyznaczono do 25 stycznia 2024 roku. Wybór wykonawcy projektu i budowy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.), jednak nie mniej niż 36 miesięcy oraz nie więcej niż 84 miesiące. Zgodnie z zapowiedziami władz miasta, inwestycja mogłaby ruszyć pod koniec 2024 roku i zostać zakończona do 2025 roku.