Rynek Infrastruktury
Inwestycja powinna zostać zrealizowana po 2014 roku, kiedy gotowa będzie autostrada A1 do Kowala oraz nowy most na Wiśle w Toruniu. Węzeł w Czerniewicach pozwoli na połączenie S10 z A1, jednak nie pozwala na wjazd na DK-1. Najbliższy zjazd znajdzie się 14 km dalej na wysokości Ciechocinka i Aleksandrowa Kujawskiego.
Stefan Kalinowski, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu mówi, że podejmowane są działania prowadzące do rozbudowy powstającego węzła. Ma to umożliwić skomunikowanie zarówno drogą ekspresową, jak i z DK-1. – Uważamy, że ten węzeł można będzie rozbudować – oznajmia Kalinowski.
Odmienne zdanie ma oddział GDDKiA w Bydgoszczy. Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiej Generalnej Dyrekcji mówi, że na tym etapie nie ma możliwości dokonania zmian w dawno zatwierdzonych projektach oraz częściowo wykonanych konstrukcjach. – Wprowadzenie takich zmian oznaczałoby kolejne, wielomiesięczne oczekiwanie na wszystkie wymagane zgody i podniosłoby zatwierdzony już koszt budowy autostrady – mówi „Nowościom” Okoński.
Pod Toruniem na natomiast powstać węzeł w Kluczykach, który zaprojektuje GDDKiA, a drogę dojazdową do niego wybuduje miasto. Będzie on zaprojektowany dla przedłużenia wylotu z mostu imienia Piłsudskiego do drogi ekspresowej S10. To połączenie umożliwi kierowcom dotarcie do nowego mostu.