Konsorcjum firm z Grupy Mirbud wybuduje dwie obwodnice w woj. kujawsko – pomorskim. Mowa o obejściu drogowym Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego. Są już umowy w tej sprawie.
Obie inwestycje będą realizowane w ciągu drogi krajowej nr 25. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy z konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. Przetarg na tę inwestycję ruszył w październiku 2023 r., natomiast najkorzystniejszą ofertę poznaliśmy w kwietniu 2024 r. Po rozstrzygnięciu były jednak odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, a następnie skarga do sądu. Ostatecznie rozprawa w sądzie nie odbyła się. Najpierw – jak poinformowała GDDKiA - jej termin był dwukrotnie przesuwany, ostatni raz na luty br. Jednak w międzyczasie wykonawca wycofał skargę.
Obwodnice będą wybudowane w klasie GP. Wyprowadzą z miejscowości ruch tranzytowy i poprawia płynność przejazdu na trasie Bydgoszcz - Koszalin. W sumie mają ok. 9 km długości.
fot. GDDKiA
Obwodnica Kamienia Krajeńskiego liczy 2,5 km. Będzie prowadzić od obecnej DK-25 w m. Orzełek, dalej zostanie przeprowadzona mostem nad Kamionką i włączy się do ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej. Na trasie powstaną trzy obiekty inżynierskie. Prace będą kosztowały 43,249 mln zł.
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego ma mieć 6,4 km długości i rozpocznie się rondem na włączeniu do obecnego przebiegu DK-25. Dalej przejdzie pod wiaduktem linii kolejowej relacji Chojnice – Nakło nad Notecią, potem przez planowane rondo na przecięciu z drogą wojewódzką nr 241. Na dalszym odcinku poprowadzona zostanie nowym mostem nad doliną Sępolenki i zakończy się rondem na obecnej DK-25 (ul. Koronowska). Wykonawca ma do wybudowania 11 obiektów inżynierskich. W tym przypadku prace będą kosztowały 115,377 mln zł.
Teraz wykonawca ma 10 miesięcy na złożenie wniosku o decyzję ZRID dla obwodnicy Kamienia Krajeńskiego i 12 miesięcy dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego. Prace budowlane planowane są na lata 2026-2028.