Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Który wariant DK53 Olsztyn – Szczytno?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
01-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Olsztyn

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Który wariant DK53 Olsztyn – Szczytno?
fot. GDDKiA Olsztyn
Podczas posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych wskazano preferowany do realizacji wariant modernizacji drogi krajowej nr 53 z Olsztyna do Szczytna. Przedstawiciele samorządów oraz Ministerstwa Infrastruktury wskazali wariant brązowy.

ZOPI ocenił warianty na pięciu odcinkach, które zostały przygotowane w ramach prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym. Teraz pora na uzyskanie decyzji środowiskowej dla wskazanego wariantu. Szczegółowy projekt techniczny planowany jest do wykonania w latach 2027-2028, a budowa w latach 2029-2031.

Wariant brązowy z najkorzystniejszych

Po analizie wielokryterialnej najkorzystniejszy okazał się około 33-kilometrowy wariant brązowy. Przy decyzji uwzględniono kryteria techniczne, ekonomiczne, środowiskowe i społeczne

W dokumentacji projektowej w początkowych analizach przewidziano trzy warianty inwestycyjne – czerwony, niebieski i zielony – w podziale na pięć odcinków. Wobec każdego z nich uszeregowano warianty od najbardziej korzystnego do najmniej.
Po analizie stworzono nowy wariant stanowiący połączenie najkorzystniejszych opcji na poszczególnych odcinkach.

W związku z tym, wariant brązowy będzie przebiegał następująco:

  • Klewki - Trękusek (wg wariantu niebieskiego),
  • Trękusek - Tylkowo (wg wariantu czerwonego),
  • Tylkowo - Leleszki (wg wariantu zielonego),
  • Leleszki - Jęcznik (wg wariantu niebieskiego),
  • Jęcznik - Szczytno (wg wariantu czerwonego).



Bezpieczeństwo i komfort podróżujących

Rozbudowa DK53 Olsztyn – Szczytno ma na celu dostosowanie drogi do parametrów klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

Dodatkowo przy inwestycji brana jest pod uwagę kwestia bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 t/oś.

W miarę możliwości terenowych zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie, które zbiorą ruch z przyległych nieruchomości. Poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych i rowerzystów, nastąpi poprzez rozdzielenie ruchu samochodowego od ruchu pieszego i rowerowego. W tym celu powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

DK40 w Kędzierzynie-Koźlu do remontu

Drogi i autostrady

DK40 w Kędzierzynie-Koźlu do remontu

Damian Kelman 01 kwietnia 2025

IVIA wykona projekt modernizacji DK28 Wadowice – Sucha Beskidzka

Drogi i autostrady

Drugi przetarg na projekt remontu mostu w ciągu DK12 w Sulejowie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Wniosek o ZRID dla rozbudowy S16 Barczewo – Biskupiec

Drogi i autostrady

Wniosek o ZRID dla rozbudowy S16 Barczewo – Biskupiec

Damian Kelman 28 marca 2025

Krok w stronę budowy obwodnicy Leska

Drogi i autostrady

Krok w stronę budowy obwodnicy Leska

Damian Kelman 28 marca 2025

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Drogi i autostrady

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Damian Kelman 22 marca 2025

Pozostałe z wątku:

DK40 w Kędzierzynie-Koźlu do remontu

Drogi i autostrady

DK40 w Kędzierzynie-Koźlu do remontu

Damian Kelman 01 kwietnia 2025

IVIA wykona projekt modernizacji DK28 Wadowice – Sucha Beskidzka

Drogi i autostrady

Drugi przetarg na projekt remontu mostu w ciągu DK12 w Sulejowie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Wniosek o ZRID dla rozbudowy S16 Barczewo – Biskupiec

Drogi i autostrady

Wniosek o ZRID dla rozbudowy S16 Barczewo – Biskupiec

Damian Kelman 28 marca 2025

Krok w stronę budowy obwodnicy Leska

Drogi i autostrady

Krok w stronę budowy obwodnicy Leska

Damian Kelman 28 marca 2025

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Drogi i autostrady

Których dróg potrzebują Warmia i Mazury?

Damian Kelman 22 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5