Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kto zaprojektuje rozbudowę DK-84 z Zagórza do Leska? Są oferty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
30-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kto zaprojektuje rozbudowę DK-84 z Zagórza do Leska? Są oferty
fot. GDDKiA
Droga krajowa nr 84 Zagórz – Lesko ma być rozbudowa – albo w tym samym, albo częściowo w nowym śladzie. GDDKiA chce zlecić prace przygotowawcze. Ma już oferty.

Mowa o odcinku o długości 4,9 km, w ciągu którego są dwa mosty: na Osławie w Zagórzu i na Sanie w Postołowie. GDDKiA ma już oferty na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałami do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Inwestor przygotował 3,1 mln zł. Oferenci wycenili zadanie znacznie drożej. Najtańsza propozycja to 6,206 mln zł. Złożyła ją Pracownia Inżynierska Klotoida. Kolejne to Multiconsult Polska – 6,916 mln zł, Sweco Polska – 7,232 mln zł, Promost Consulting – 7,508 mln zł, konsorcjum MP i MPRB – 8,942 mln zł, Databout – 9,659 mln zł.



Wyświetl większą mapę

W ramach rozbudowy planowane jest wzmocnienie konstrukcji drogi do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś (to ważne, gdyż droga prowadzi do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku), budowa lub przebudowa obiektów inżynierskich, zabezpieczenie osuwisk oraz wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe. Wykonane mają być także chodniki i zatoki postojowe.

Poszukiwany projektant będzie musiał w opracowywanej dokumentacji uwzględnić co najmniej dwa warianty przebiegu rozbudowywanej drogi. Pierwszy to zgodnie z istniejącym śladem DK-84, ewentualnie z niewielkimi korektami łuków poziomych. Drugi z analizą poprowadzenia części drogi po nowym śladzie, ze złagodzeniem łuków i serpentyn na odcinku o długości ponad 3 km, tj. od km 7+390 do km ok. 10+661.

W celu zachowania przejezdności na rozbudowywanej trasie konieczna będzie budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich.

Droga charakteryzuje się rosnącym natężeniem ruchu. Jeszcze w 2015 roku pomiary wykazywały średnio 8 tys. poj. na dobę, ale już w roku 2020/2021 odnotowano wzrost do 10 tys. poj. na dobę. Dodatkowo wzdłuż trasy, po jezdni lub poboczu, odbywa się także ruch pieszy. Stan techniczny drogi wskazuje ponadto na jej znaczną degradację.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Łącznik brzeski” otwarty. To pierwszy odcinek sądeczanki

Drogi i autostrady

„Łącznik brzeski” otwarty. To pierwszy odcinek sądeczanki

inf. pras./Red. 24 stycznia 2025

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Drogi i autostrady

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Redakcja 22 stycznia 2025

GDDKiA zwiększa budżet na utrzymanie istniejącej sieci dróg

Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie budową drogi do elektrowni jądrowej

Drogi i autostrady

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

Drogi i autostrady

Trzeba poprawić DK-32 w Wielkopolsce. Jest nowy przetarg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

„Łącznik brzeski” otwarty. To pierwszy odcinek sądeczanki

Drogi i autostrady

„Łącznik brzeski” otwarty. To pierwszy odcinek sądeczanki

inf. pras./Red. 24 stycznia 2025

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Drogi i autostrady

Kierowcy wjechali na nową jezdnię DK-91

Redakcja 22 stycznia 2025

GDDKiA zwiększa budżet na utrzymanie istniejącej sieci dróg

Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie budową drogi do elektrowni jądrowej

Drogi i autostrady

Opolskie. Nowy wiadukt na DK-45 gotowy. Można jeździć

Drogi i autostrady

Trzeba poprawić DK-32 w Wielkopolsce. Jest nowy przetarg

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5