fot. Krzysztof Cabak (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy II etapu obwodnicy Dobczyc wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Istniejący fragment obwodnicy został oddany do użytku w 2012 roku. Kolejny, nieco krótszy, umożliwi ominięcie południowo-wschodniej części miasta.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy II etapu obwodnicy Dobczyc wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Istniejący fragment obwodnicy został oddany do użytku w 2012 roku. Kolejny, nieco krótszy, umożliwi ominięcie południowo-wschodniej części miasta.
Dobczyce to liczące ponad 6 tys. mieszkańców miasto w powiecie myślenickim w Małopolsce. Przebiega tędy droga wojewódzka nr 964, łącząca drogę krajową nr 28 w Kasinie Wielkiej z drogą wojewódzką nr 975 w Biskupicach Radłowskich. Trasa na terenie Dobczyc przebiega częściowo przez teren zabudowany. Liczne skrzyżowania z drogami poprzecznymi wpływają negatywnie zarówno na bezpieczeństwo ruchu drogowego, jak i jego płynność. Dodatkowo geometria fragmentu nie spełnia wymogów przewidzianych dla dróg klasy technicznej G.
Dlatego samorząd województwa małopolskiego planuje dokończenie budowy obwodnicy miasta (obejście centrum Dobczyc zostało oddane do użytku w 2012 roku). Fundusze na opracowanie koncepcji inwestycji zostały zabezpieczone w budżecie regionu w tym roku w lutym. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego nowy odcinek obwodnicy połączy jej istniejącą część (ulica Obwodowa) z ulicą Marwin, przecinając wcześniej po drodze ulicę Garncarską.
Jak wskazuje zamawiający w opisie zamówienia, jego przedmiotem będzie opracowanie studium korytarzowego, koncepcji wielowariantowej, materiałów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (wraz ze złożeniem wniosku i jej uzyskaniem), koncepcji programowej oraz analizy lokalnego rynku nieruchomości wraz z oszacowaniem ich wartości. Projektowana trasa będzie spełniać parametry właściwe klasie technicznej G, co oznacza m.in. szerokość pasa ruchu na poziomie 3,5 metra i nośność do 115 kN na oś. Zadanie powinno zostać zrealizowane w terminie 18 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy.
Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać maksymalnie 60% punktów. Zamawiający przewidział również trzy kryteria pozacenowe. Do 20% punktów będzie można uzyskać za doświadczenie projektanta branży drogowej. Z kolei po 10% punktów przewidziano z tytułu doświadczenia projektanta branży mostowej oraz autora bądź kierownika zespołu autorów raportu o oddziaływaniu na środowisko. Oferty będzie można składać do 30 września bieżącego roku do godziny 10:00. Ich otwarcie nastąpi miesiąc później.
DW nr 964 w rejonie Dobczyc ma doczekać się również nowego przebiegu w pobliskich Dziekanowicach, które zyskają obejście od strony wschodniej. Dziś przez miejscowość trasa przebiega serpentynami, co wpływa niekorzystnie na bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego. Przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji rozstrzygnięto dopiero w tym roku w lutym – za trzecim podejściem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.