Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Krasnystaw. 11 chętnych do budowy mostu nad Wieprzem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
04-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Dużym zainteresowaniem zakończyły się poszukiwania wykonawcy do budowy nowego mostu na rzece Wieprz w Krasnymstawie. Do przetargu stanęło 11 firm. Dzięki inwestycji powstać ma obiekt łukowy o długości 81 metrów. 31 mln zł na realizację inwestycji pochodzi z programu Mosty dla Regionów.

Miasto Krasnystaw na Lubelszczyźnie prowadzi przetarg na znalezienie wykonawcy dla budowy nowego mostu na rzece Wieprz wraz z drogami dojazdowymi. Nowy most nad Wieprzem będzie częścią układu komunikacyjnego powstającego w tej części województwa lubelskiego. Jego zasadniczym elementem będzie droga S17. Obiekt połączy ul. Gawryłowa z ul. Nieczaja.

Zamawiający przygotował na zamówienie 58,19 mln zł. Tylko dwóch oferentów z jedenastu zmieściło się w tym budżecie. Najtańszą ofertę złożyła Balzola Polska na kwotę 54,5 mln zł. Druga w kolejności jest firma Antex II z Lubyczy Królewskiej, która wyceniła prace na 56,2 mln zł. Swoje oferty złożyły także Mosty Łódź (59,4 mln zł), Primost Południe (60,1 mln zł), Intop Tarnobrzeg (61 mln zł), Strabag (62,57 mln zł), Mota-Engil Central Europe (62,58 mln zł), Nowak-Mosty (62,7 mln zł), konsorcjum firm WOD-BUD i Wysowa Mosty (63,5 mln zł), konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal (66,68 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych DIAG MOST (67,89 mln zł). Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (90 proc.) raz doświadczenia kierownika robót mostowych.

Przetarg podzielono na trzy zadania. Pierwszym będzie budowa przeprawy mostowej na rzece Wieprz (km 197 + 240) wraz z drogami dojazdowymi oraz rozbudową ulicy Gawryłowa. Jak wskazuje zamawiający, wiadukt zaprojektowano jako obiekt łukowy. Dźwigary główne zaplanowano jako kablobetonowe. Konstrukcję łuku stanowić będzie konstrukcja żelbetowa do której podwieszona za pomocą stalowych wieszaków będzie płyta pomostu. Łuki po obu stronach obiektu spięte będą za pomocą stalowych wiatrownic oraz stężeń. Jezdnia zostanie oddzielona od ciągu pieszego za pomocą stalowych barier mostowych. Na krawędziach zamocowane będą stalowe balustrady. Rozpiętość mostu wyniesie 81 metrów.

Wraz z budową mostu konieczne będzie doprowadzenie dróg dojazdowych. Dojazd do obiektu mają zapewnić rozbudowane ulice Kacza, Gawryłowa i Nieczaja. Ulica Kacza została zaprojektowana jako droga klasy G o długości 840 metrów i szerokości 7 metrów. Prędkość projektowa wyniesie 50 km/h. Będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Podobne założenia przyjęto dla rozbudowy ulicy Nieczaja na długości 436 metrów. Dla ulicy Gawryłowa przyjęto klasę L. Powstanie 140 metrów drogi o szerokości 6 metrów z dwoma pasami po 3 metry każdy. Ulica zyska dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych, Przyjęto prędkość projektową 50 km/h. Przebudowę przejdą skrzyżowania ulicy Kaczej z ul. Gawryłowa, ulicy Nieczaja z ul. Przemysłową oraz ul. Krótką.

Zaprojektowano zatokę postojową przy ul. Gawryłowa. Powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Zamawiający zaplanował także budowę placu do zawracania w ciągu ul. Krótkiej. Wykonawca wybuduje również oświetlenie uliczne oraz zadba o montaż oświetlenia mostu (iluminacji).

W ramach zadania drugiego zamawiający przewidział rozbudowę ulicy Kaczej. na odcinku od km 0+037,00 do km 0+692,21. W ramach zadania powstać miałyby dodatkowe jezdnie oraz skrzyżowanie z ul. Kołowrót. Trzecie zadanie objęte jest prawem opcji i dotyczy rozbudowy ulicy Nieczaja na odcinku od km 1+100,00 do km 1+394,30 oraz rozbudowie skrzyżowania z ul. Zawieprze.

Okres przeznaczony na realizację inwestycji określono na 30 miesięcy. Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 31 mln zł ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Budowę mostu zaplanowano w latach 2024-2026. Obecna przeprawa łącząca dwa brzegi rzeki w Krasnymstawie uległa bardzo dużym zniszczeniom pod koniec lat 70. z powodu obfitych opadów deszczu, które naruszyły jej strukturę. W efekcie miasto musiało myśleć o budowie nowej przeprawy.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Łódź z ofertami na projekt przebudowy Maratońskiej do węzła Retkinia na S14

Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Kto zbuduje nowy most na DK-16?

Drogi i autostrady

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Intermodal i logistyka

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Daniel Radomski, red. JM 01 kwietnia 2024

Zobacz również:

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Łódź z ofertami na projekt przebudowy Maratońskiej do węzła Retkinia na S14

Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Kto zbuduje nowy most na DK-16?

Drogi i autostrady

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Intermodal i logistyka

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Daniel Radomski, red. JM 01 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5