Dziś rozpoczyna się remont Mostu Dębnickiego w Krakowie, łączącego Rondo Grunwaldzkie z Aleją Trzech Wieszczów. To jeden z pięciu mostów nad Wisłą w rejonie centrum miasta. Realizacja inwestycji ma potrwać pięć miesięcy, dlatego kierowcy muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami, choć ruch cały czas będzie utrzymany.
Most Dębnicki stanowi fragment przebiegu tzw. II Obwodnicy Krakowa, jednej z kluczowych arterii komunikacyjnych w stolicy Małopolski. W obecnym kształcie funkcjonuje od 1951 roku. Warto dodać, że w tym samym miejscu w latach 1888-1945 także istniał most, który został zbudowany w latach 1887-1888 na potrzeby krakowskiej kolei obwodowej, choć oprócz linii kolejowej od początku znajdowała się na nim także droga samochodowa i chodnik. W 1911 roku doszło jednak do rozebrania torowiska. Historia przeprawy zakończyła się 34 lata później, kiedy doszło do jej wysadzenia przez cofające się niemieckie siły zbrojne. Z racji znaczenia mostu w ruchu miejskim po zakończeniu II wojny światowej doszło do jego dość szybkiej odbudowy. Ostatni remont mostu miał miejsce w 1998 roku.
Z dniem dzisiejszym o 6:00 ruch na Moście Dębnickim został zamknięty na jezdni zachodniej. Kierowcy będą mieli do dyspozycji tymczasowo podzieloną na dwa pasy ruchu jezdnię od strony Wawelu. Utrudnienia czekają również pieszych i rowerzystów, którzy także będą mieli do dyspozycji chodnik po jednej stronie mostu. Aktualny etap realizacji inwestycji ma dobiec końca 22 września, kiedy ruch zostanie przeniesiony na jezdnię zachodnią. – Te utrudnienia potrwają do 24 października, a cała inwestycja zostanie zakończona do 30 listopada – powiedział Piotr Trzepak, zastępca dyrektora w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków z budżetu państwa. Jej wykonawcą jest sopocka spółka Most. Projekt przewiduje wymianę nawierzchni asfaltowej wraz z wzmocnieniem warstwy izolacyjnej, a także wykonanie nowej izolacji płyty pomostowej oraz odnowienie metalowych elementów konstrukcji i kamiennej okładziny przyczółków. Oprócz tego wymienione zostaną krawężniki, instalacje odwodnieniowe i oświetlenie, zaś chodniki zyskają nową nawierzchnię żywiczną. W celu dostosowania do obowiązujących obecnie przepisów na przeprawie pojawią się nowe 1,2-metrowe bariery, które oddzielą obydwie jezdnie od części przeznaczonej do ruchu pieszego i rowerowego. – Musimy ustawić nowe bariery, ponieważ są teraz za niskie – wskazuje Piotr Trzepak.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.