Rynek Infrastruktury
Ulica Mogilska jest drogą klasy zbiorczej, głównym kanałem łączącym dwie ważne części Krakowa – Stare Miasto z Nową Hutą. Zdaniem Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, zawężenie ulicy Mogilskiej do jednego pasa i stworzenie z niej alei przyniosłoby „niechybnie dalekosiężne, negatywne, skutki dla całego miasta”, a ograniczenie przepustowości, przy braku nowej alternatywy dla kierowców, sprawiłoby ich ucieczkę na inne trasy.
Zwiększyłoby to ruch samochodowy, a co za tym idzie również korki, na al. 29-listopada, al. Pokoju i ul. Opolskiej oraz oczywiście samej ul. Mogilskiej – pokazały to wyraźnie symulacje przeprowadzone przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Komfort podróżowania po Krakowie, również dla komunikacji zbiorowej, uległby więc pogorszeniu.
Z uwagi na to, że projekt przebudowy tego ciągu jest dopiero opracowywany, polecono projektantom, by kosztem m.in. zawężenia jezdni samochodowych poprowadzić na newralgicznym obecnie odcinku ścieżkę rowerową i zastąpić nią dotychczas zakładane rozwiązanie czyli ciąg pieszo – rowerowy. W trakcie przygotowania projektu, do ZIKiT trafiało wiele uwag. Część z nich, takich jak poprowadzenie ścieżki rowerowej na całym odcinku zostanie zrealizowane.
Część nie może być zrealizowana z uwagi na ograniczenie terenu jakim dysponuje Zarząd. Dlatego m.in. nie da się zrealizować na niektórych odcinkach jednocześnie ścieżki rowerowej i miejsc parkingowych, czy też miejscowo chodniki muszą być zawężone. Rozważano możliwość zredukowania ilości sygnalizacji, jednak wtedy nie udałoby się zapewnić wymaganego priorytetu dla komunikacji zbiorowej.
Na przebudowie ulicy Mogilskiej mają zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy codziennie korzystają z torowiska, następnie piesi, dla których zostaną poszerzone chodniki oraz rowerzyści, którzy dostaną ścieżkę rowerową. Również mieszkańcy odczują pozytywne skutki w postaci bardziej komfortowej infrastruktury (min mniejszy hałas i redukcja drgań) i zmniejszenie korków. Kierowcy odczują przede wszystkim poprawę jakości nawierzchni i będą mogli korzystać z bezpieczniejszych, sygnalizowanych, nawrotem.