Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kraków: Jaka będzie ulica Mogilska po przebudowie linii tramwajowej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
22-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kraków: Jaka będzie ulica Mogilska po przebudowie linii tramwajowej?
fot. Felix O, commons.wikimedia.org, CCA
Podczas opracowywania koncepcji przebudowy ulicy Mogilskiej w Krakowie w ramach inwestycji „Przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie - al. Jana Pawła II - Plac Centralny”, miejscy planiści brali pod uwagę różne funkcje jakie miałby spełniać ten ciąg komunikacyjny.

Ulica Mogilska jest drogą klasy zbiorczej, głównym kanałem łączącym dwie ważne części Krakowa – Stare Miasto z Nową Hutą. Zdaniem Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, zawężenie ulicy Mogilskiej do jednego pasa i stworzenie z niej alei przyniosłoby „niechybnie dalekosiężne, negatywne, skutki dla całego miasta”, a ograniczenie przepustowości, przy braku nowej alternatywy dla kierowców, sprawiłoby ich ucieczkę na inne trasy. 

Zwiększyłoby to ruch samochodowy, a co za tym idzie również korki, na al. 29-listopada, al. Pokoju i ul. Opolskiej oraz oczywiście samej ul. Mogilskiej – pokazały to wyraźnie symulacje przeprowadzone przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Komfort podróżowania po Krakowie, również dla komunikacji zbiorowej, uległby więc pogorszeniu.

Z uwagi na to, że projekt przebudowy tego ciągu jest dopiero opracowywany, polecono projektantom, by kosztem m.in. zawężenia jezdni samochodowych poprowadzić na newralgicznym obecnie odcinku ścieżkę rowerową i zastąpić nią dotychczas zakładane rozwiązanie czyli ciąg pieszo – rowerowy. W trakcie przygotowania projektu, do ZIKiT trafiało wiele uwag. Część z nich, takich jak poprowadzenie ścieżki rowerowej na całym odcinku zostanie zrealizowane.

 


Większy widok mapy

Część nie może być zrealizowana z uwagi na ograniczenie terenu jakim dysponuje Zarząd. Dlatego m.in. nie da się zrealizować na niektórych odcinkach jednocześnie ścieżki rowerowej i miejsc parkingowych, czy też miejscowo chodniki muszą być zawężone. Rozważano możliwość zredukowania ilości sygnalizacji, jednak wtedy nie udałoby się zapewnić wymaganego priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Na przebudowie ulicy Mogilskiej mają zyskać pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy codziennie korzystają z torowiska, następnie piesi, dla których zostaną poszerzone chodniki oraz rowerzyści, którzy dostaną ścieżkę rowerową. Również mieszkańcy odczują pozytywne skutki w postaci bardziej komfortowej infrastruktury (min mniejszy hałas i redukcja drgań) i zmniejszenie korków. Kierowcy odczują przede wszystkim poprawę jakości nawierzchni i będą mogli korzystać z bezpieczniejszych, sygnalizowanych, nawrotem.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5