Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uznał ofertę konsorcjum firm Strabga i Strabag Infrastruktura Południe za najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Olsztynek – Płońsk. Mowa o fragmencie od Napierek do Mławy.
Przetarg
Do zamawiającego trafiło dziewięć ofert jednak ostatecznie pod uwagę brane były tylko trzy ponieważ reszta została odrzucona. Propozycja konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe była z nich najtańsza przez co uznano ją za najkorzystniejszą. Jej cena to 294,758 mln zł.
Inwestycja jest prowadzone w trybie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych pozwoleń na budowę, budowy infrastruktury oraz otrzymania zezwoleń na jej użytkowanie.
Jeśli do olsztyńskiego oddziału GDDKiA nie trafią odwołania od decyzji to w niedalekiej przyszłości podpisana zostanie umowa. Wtedy na realizację zadania konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe będzie miało 34 miesiące.
S7
To pierwszy z odcinków przyszłej trasy ekspresowej S7 między Napierkami przy granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego a Płońskiem. Cała trasa liczy ponad 71 km. Została podzielona na cztery odcinki realizacyjne.
Oprócz 14-km fragmentu Napierki – Mława są to: Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km).