Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Mława – Strzegowo. Należy ona do konsorcjum, którego liderem jest firma Porr, które zaproponowało cenę 446,164 mln zł.
W przetargu na budowę tego odcinka do zamawiającego trafiło łącznie 10 ofert. Ich cena mieściła się w przedziale od 446,2 do 563,6 mln zł. Ostatecznie pod uwagę wzięte zostały tylko dwuie oferty ponieważ reszta została odrzucona. Po sprawdzeniu takich kryteriów jak cena (90%), okres gwarancji (5%) i termin realizacji (5%) wybrana została tańsza propozycja pochodząca od konsorcjum firm Porr i Porr Bau GmbH. Budżet inwestora wynosił 695,5 mln zł.
Zamówienie jest prowadzone w formule „projektuj i buduj” to oznacza, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji inwestycji, uzyskania niezbędnych pozwoleń na budowę, budowy infrastruktury oraz otrzymania zezwoleń na użytkowanie drogi.
Wyświetl większą mapę
Wykonawca, poza realizacją samej trasy, będzie zobowiązany m.in. do budowy dwóch lub trzech węzłów drogowych, budowy i przebudowy dróg poprzecznych lub krzyżujących się z przedmiotowym odcinkiem S7, a także budowy dróg obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej.
Realizacja zadania ma trwać 34 miesiące. Długość odcinka to ok. 21,5 km. Zaczyna się on w miejscowości Mława i prowadzi na południe do Strzegowa. Leży w całości na terenie województwa mazowieckiego. Inwestycja jest jedną z czterech części projektu dotyczącego budowy drogi ekspresowej S7 między granicą województwa a Płońskiem.