Partner serwisu
Drogi i autostrady

Koniec budowy mostu na Wisłoku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-11-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Skanska

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Koniec budowy mostu na Wisłoku
Fot. Skanska
Skanska zakończyła prace związane z przebudową 85-metrowego mostu przez rzekę Wisłok w Trzebownisku koło Rzeszowa. Dzięki inwestycji poprawi się jakość połączeń komunikacyjnych na terenie powiatu rzeszowskiego oraz komfort jazdy i bezpieczeństwo podróżnych. Kontrakt o wartości niemal 8 mln zł brutto został zrealizowany dla Zarządu Dróg Powiatowych w Rzeszowie.

Czteroprzęsłowy obiekt o długości ponad 85 m zlokalizowany jest w ciągu drogi powiatowej nr 1383R Trzebownisko – Łąka – Łukawiec. Zły stan techniczny mostu, ubytki w chodnikach, koleiny w nawierzchni bitumicznej, nienormatywna wysokość balustrad oraz naruszony przez powódź pomost powodowały zagrożenie dla osób korzystających z obiektu. Prace budowlane rozpoczęły się w czerwcu i zakończyły się w listopadzie 2011 roku. Przebudowę mostu zrealizowano przy całkowitym wyłączeniu obiektu z ruchu na czas trwania prac budowlanych i skierowaniu ruchu na objazdy tymczasowe innymi drogami powiatowymi i miejskimi oraz na najbliższą przeprawę mostową przez rzekę Wisłok.

 

- Modernizacja mostu polegała na demontażu ustroju niosącego oraz wzmocnieniu podpór - wyjaśnia Piotr Subczak, menedżer projektu, Skanska. - Stare dźwigary główne w przęśle nurtowym, czyli dwie kratownice łukowe o masie 85 ton, zostały zdemontowane w całości przy użyciu dwóch 100-tonowych dźwigów. Całkowita masa zdemontowanej konstrukcji obiektu wyniosła 135 ton. Kolejny etap robót obejmował remont podpór, na których w dalszej kolejności oparty został nowy ustrój nośny - ważące 325 ton dźwigary blachownicowe - dodaje.

 

Budowa nowej konstrukcji mostu spowodowała konieczność wzmocnienia podłoża pod fundamenty.

 

- Prace te zrealizowaliśmy przy wykorzystaniu technologii iniekcji strumieniowej, czyli „jet grounting” – wyjaśnia Mirosław Gucwa, kierownik Budowy, skanska. - Metoda ta polega na mieszaniu gruntu z zaczynem cementowym, tłoczonym pod wysokim ciśnieniem. Na skutek procesu iniekcji cechy gruntu zostają ujednolicone, a powstały w wyniku petryfikacji (utrwalania) kompozyt gruntowo-cementowy wykazuje znaczną wytrzymałość i bardzo małą przepuszczalność. Łącznie wykonaliśmy 76 kolumn cementowo-gruntowych o średnicy 60 cm i długościach: 6 m, 7,5 m oraz 8 m - mówi.

 

Zakres zleconych prac obejmował prace rozbiórkowe żelbetowych płyt pomostu, części podpór oraz warstw konstrukcyjnych nawierzchni i infrastruktury drogowej na dojazdach do obiektu oraz wykonanie ścianek szczelnych, hydroizolacji, systemu odwodnienia, prace drogowe związane z odbudową dojazdów do obiektu. Usunięto namulisko oraz zrealizowano regulację koryta rzeki.

 

Po remoncie nie zmieniła się długość mostu. Zwiększyła się natomiast jego szerokość do 10,2 m oraz nośność do 40 ton (klasa B wg PN-85/S-10030). Obiekt został wyposażony w barieroporęcze o rozstawie słupków co 1 m oraz wyposażony w elementy odblaskowe.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5