Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na opracowanie koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Najtańszą ofertę w przetargu złożyła firma Multiconsult Polska. Jej wartość to ponad 5,6 mln zł.
Przetarg
Firma, która zwycięży w przetargu będzie zobowiązana do opracowania koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Dodatkowo, wykonawca będzie wspierał katowicki oddział GDDKiA w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom. Budżet inwestora wynosi 9,410 mln zł.
Zamawiający otrzymał oferty od firm Multiconsult (5,659 mln zł), Transprojket Warszawa (13,053 mln zł), Trakt (9,766 mln zł), Egis Poland (8,868 mln zł), Mosty Katowice (16,974 mln zł) oraz Ivia (8,157 mln zł), a także konsorcja TPF i TPF Gentisa Euroestudios (8,964 mln zł), Complex Projekt i Autostrada II (11,926 mln zł) oraz MP-Mosty i MPRB (13,376 mln zł). Wszystkie propozycje są jednakowe pod względem okresu gwarancji.
Podczas oceny ofert zamawiający będzie brał pod uwagę takie aspekty jak cena (60%), zatrudnienie osoby bezrobotnej i/lub osoby niepełnosprawnej (20%) oraz okres gwarancji (20%). Według założeń, przedmiot zamówienia będzie realizowany przez okres 21 miesięcy. Na ten czas składa się 11 miesięcy, przez które opracowywana będzie koncepcja oraz 10 miesięcy wsparcie zamawiającego w trakcie postępowania dotyczącego budowy drogi.
Ważna inwestycja
Trasa S1 jest częścią europejskiego korytarza nr VI łączącego kraje nadbałtyckie z krajami południowej Europy. W naszym kraju fragment tej trasy stanową między innymi autostrada A1 i droga ekspresowa S1 na odcinku Bielsko-Biała – Zwardoń.
Wyświetl większą mapę
Droga zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Zacznie się ona na istniejącym odcinku S1, ok. 1.5 km za węzłem Kosztowy I. Koniec projektowanego odcinka ma znajdować się w węźle „Suchy Potok”, gdzie droga będzie się łączyć się z kilkoma innymi arteriami. Będą to: istniejący odcinek drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała – Zwardoń (granica ze Słowacją), istniejący odcinek drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała – Cieszyn (granica z Republiką Czeską) oraz projektowana droga ekspresową S52 Bielsko-Biała – Głogoczów tzw. Beskidzką Drogą Integracyjną.