Ponad 1,4 mld zł ma kosztować projekt i budowa drogi ekspresowej S19 Lutcza – Domaradz. GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na odcinek drogi z blisko kilometrowym tunelem. Wygrała turecka firma Kolin. To trzeci przetarg na to zadanie. Dwa poprzednie zostały unieważnione.
Do wyboru było 6 ofert. Wskazana jako najkorzystniejsza ma wartość 1,416 mld zł. Jest drugą pod względem ceny. Tańszą złożyło konsorcjum na czele z Mirbudem (1,384 mld zł), ale ta oferta została odrzucona ze względu na treść niezgodą z warunkami zamówienia. Do najkorzystniejszej oferty inwestor musi dołożyć ok. 200 mln zł w stosunku do planowanego budżetu.
Przekroczenie budżetu było powodem unieważnienia dwóch poprzednich przetargów w tej sprawie. W obu propozycje za najtańsza ceną złożył Kolin, który za pierwszy m razem proponował 1,351 mld zł, a za drugim 1,413 mld zł.
GDDKiA podpisze umowę z wykonawcą jeśli nie będzie odwołań pozostałych wykonawców.
Odcinek, który ma być wybudowany liczy 6,4 km. Ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Na trasie zostaną wybudowane m.in. węzeł drogowy Domaradz na skrzyżowaniu S19 z drogą wojewódzką nr 886, dwunawowy tunel pod górą Hyb o długości około 990 m, estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów drogowych oraz przejście górne dla średnich zwierząt.
Zaplanowano także Obwód Drogowy w Domaradzu gdzie powstanie Centrum Zarządzania Tunelami obsługujące tunele wybudowane w ciągu drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim. Wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR.
W ramach zadania powstanie także tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Lutcza. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Jawornik – Lutcza i Lutcza – Domaradz. Docelowo droga ekspresowa S19 nie będzie się łączyła z DK-19 w Lutczy.
Na prace przewidziano 53 miesiące od podpisania umowy.
Droga na tym odcinku będzie przebiegała po terenie o zróżnicowanej wysokości i skomplikowanej budowie geologicznej, gdzie występuje tzw. flisz karpacki. Obszar ten charakteryzuje się różnorodnym ukształtowaniem terenu, w którym na przemian występują wzniesienia i doliny. Skutkuje to m.in. występowaniem obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.
Odcinek Lutcza – Domaradz to przedostatni fragment na terenie woj. podkarpackiego. W przetargu jest jeszcze fragment Jawornik – Lutcza.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.