Rynek Infrastruktury
Urzędnicy opolskiej GDDKiA, która nadzoruje budowę, mówią, że do wykonania pozostały prace wykończeniowe. Na całym odcinku budowanej trasy położona jest już warstwa ścieralna. Wykonawcy zapewniają, że do końca roku poszczególne odcinki będą przejezdne.
Plany może pokrzyżować jednak ostra zima. Największe problemy z mogą się pojawić z odcinkiem z Kępna do Wieruszowa. Zgodnie z aneksem do umowy, wykonawca ma zakończyć prace do końca stycznia, a GDDKiA nie zgodzi się na otwarcie pozostałych dwóch odcinków S8, jeżeli nie będzie gotowy ten środkowy odcinek.
Nowa droga pozwoli skrócić czas dojazdu do Warszawy. Obecnie kierowcy tracą dużo czasu w korkach w Kępnie i Wieruszowie, a ruch na drodze tamują ciężarówki. Trasę na odcinku Syców – Walichnowy można obecnie przejechać w 43 minuty, jednak w godzinach szczytu podróż zajmuje ponad godzinę. Po oddaniu odcinka do Walichnów podróż skróci się o połowę.
Jeszcze lepiej będzie się pokonywało trasę po otwarciu kolejnych ośmiu odcinków trasy S8 w województwie łódzkim. Ich łączna długość to 113 km. Droga S8 połączy się za Łodzią z autostradą A1. W ten sposób cała trasa z Wrocławia do Warszawy będzie możliwa do pokonania po drogach ekspresowych i autostradach.
Większość odcinków drogi ekspresowej S8 w województwie łódzkim ma być gotowa w połowie 2014 roku, jednak już wiadomo, że na co najmniej dwóch fragmentach szykują się opóźnienia. Terminowe zakończenie prac jest zagrożone w przypadku trasy przy granicy z województwem wielkopolskim. Budowa może się przeciągnąć do listopada przyszłego roku.